معاون استاندار قزوین: اختیارات استانی در طرح اقدام ملی مسکن افزایش یابد


معاون استاندار قزوین: اختیارات استانی در طرح اقدام ملی مسکن افزایش یابد

قزوین - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت:برای پیشرفت هر چه بیشتر طرح اقدام ملی مسکن و حل برخی مشکلات و معضلات پیش رو، لازم است اختیارات استانی در این پروژه افزایش یابد.

به گزارش ایرنا، علی فرخزاد روز چهارشنبه در جلسه بررسی پیشرفت طرح اقدام ملی مسکن استان قزوین، اظهار داشت: تعامل بسیار خوب و مناسبی میان دستگاه‌های اجرایی در زمینه پروژه‌های مسکن و شهرسازی به ویژه طرح اقدام ملی مسکن شکل گرفته است و علیرغم تمامی محدودیت‌های موجود، فعالیت‌ها در این بخش ادامه دارد.
وی با اشاره به اینکه بیشترین مساحت استفاده شده در طرح اقدام ملی مسکن در ناحیه شهری مهرگان متمرکز است، افزود: عملیاتی کردن طرح‌هایی مانند اقدام ملی مسکن با بودجه‌های استانی سازگار نیست و باید حمایت‌های ملی انجام شود تا بتوان این پروژه را در مدت زمان مشخصی احداث کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین عنوان کرد: از وزارت راه و شهرسازی این انتطار می‌رود که اختیاراتی را به استان بدهند تا بتوان این طرح‌ها را از منابع ارزش افزوده زمین‌ها و املاک استان به بهترین شکل ممکن ادامه داد.
فرخزاد خاطرنشان کرد: شرایط اقتصادی کشور با توجه به وجود نوسانات اقتصادی و تحریم‌های دشمنان مشخص است و هیچ ضمانتی برای پیمانکاران و کارگزاران برای ادامه همکاری در زمینه پروژه اقدام ملی مسکن وجود ندارد که این مهم در ادامه مشکلاتی را به وجود خواهد آورد و باید تدابیر لازم در این زمینه اتخاذ شود.
این مسوول با اشاره به اینکه شرایط و مقتضیات هر استان متفاوت است و باید به صورت بومی اقدامات مختلف انجام شود، گفت: بهترین حالت این است که پیمانکاران چند مرحله از طرح را پیش ببرند و برای ادامه آن، برنامه ریزی دیگری انجام شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین افزود: به اعتقاد بسیاری از وزارتخانه‌ها اراضی و املاک زیر مجموعه وزارتخانه به صورت انحصاری به آنها تعلق دارد، در صورتی که این اراضی دولتی است و استان‌ها باید بتواند از این زمین‌ها استفاده کنند.
فرخزاد با اشاره به اینکه باید از ظرفیت‌های ملی برای طرح اقدام ملی مسکن استفاده شود، بیان کرد: برخی از مردم برای ثبت نام در مرحله نخست این طرح موفق نشده اند و این انتظار می‌رود که یکبار دیگر بتوانیم این سامانه را فعال کنیم تا مردم بتوانند ثبت نام خود را در این طرح انجام دهند.
وی افزود: برخی از شهرهای کشور از ظرفیت شهری خود استفاده کردند و باید بتوانیم از این ظرفیت‌ها در شهر قزوین هم استفاده کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرنوشت تاسفبار بازیگر خردسال فیلم باشو غریبه کوچک بعد 40 سال+ بیوگرافی و عکس های باورنک...