دستگاه‌های اجرایی موظفند برای اجرای تفاهم‌نامه آبادانی و پیشرفت شهرستان اردل همکاری کنند


دستگاه‌های اجرایی موظفند برای اجرای تفاهم‌نامه آبادانی و پیشرفت شهرستان اردل همکاری کنند

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت توجه به زیرساختهای شهرستان اردل گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی دولتی در این استان موظفند برای اجرای سریع‌تر تفاهم‌نامه آبادانی و پیشرفت شهرستان اردل همکاری کنند.

اقبال عباسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، در خصوص روند اجرای مفاد تفاهم‌نامه آبادانی و پیشرفت شهرستان اردل چهارمحال و بختیاری از سوی بنیاد علوی تاکید کرد: این طرح به‌عنوان یک الگو در شهرستان اردل اجرا خواهد شد.

وی افزود:به ‌همین ‌منظور پیشنهاد می‌شود تمامی دستگاه‌های اجرایی دولتی چهارمحال و بختیاری باید در کنار بنیاد علوی قرار بگیرند.

عباسی تصریح کرد: اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی و توسعه مناطق محروم از سوی بنیاد علوی در سایر نقاط کشور موفقیت‌آمیز و تاثیرگذار بوده است.

وی یادآور شد: بنیاد علوی براساس این تفاهم‌نامه، الگوی محرومیت‌زدایی و توسعه‌ای خود در شهرستان اردل را بین ۲ تا پنج سال آینده اجرایی خواهد کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، می‌توان این طرح و الگو را در سایر مناطق استان اجرایی کرد و توسعه داد.

عباسی تاکید کرد: استفاده و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مادی و مردمی اهالی منطقه در این تفاهم‌نامه مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به فعالیت‌های محرومیت‌زدایی ستاد اجرایی فرمان امام در کوهرنگ، قرار گرفتن لردگان جزو ۳۱ شهرستان محروم مورد نظر وزارت کشور و همچنین استقرار برخی گروه‌ها برای محرومیت‌زدایی در نقاطی از استان، قرار شد تا بنیاد علوی و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در شهرستان اردل فعال شود و به‌همین‌منظور مسوولان استان در این انتخاب، هیچ دخالتی نکردند.

عباسی یادآور شد: برنامه‌های محرومیت‌زدایی و توسعه‌ای بنیاد علوی در سال‌های آینده در سایر شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری هم اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد علوی نیز گفت: مطالعات اجرای طرح آبادانی و پیشرفت در یکی از نقاط چهارمحال و بختیاری از ۲ سه ماه قبل به نمایندگی از بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در این استان شروع شد.

محسن منصوری تاکید کرد: در این مطالعات وضعیت شهرستان‌های کوهرنگ، لردگان، اردل و سایر مناطق چهارمحال و بختیاری بررسی و با توجه به شاخص‌های مختلف قرار شد طرح آبادانی و پیشرفت در این استان با اولویت اردل آغاز شود.

وی تمرکز بر توسعه منطقه‌ای را از موارد مورد توجه در اجرای این طرح دانست و اظهار داشت: مدل و ماموریت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی تحقق الگوی جامع آبادانی و پیشرفت در سطح مناطق است و در همین راستا باید از فعالیت‌های موردی، خیریه و ناپایدار خارج و بر توسعه منطقه‌ای متمرکز شد.

منصوری افزود: در روند اجرای این تفاهم‌نامه به مباحث آموزش، تحقیقات، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، اشتغال‌زایی، عمران، زیرساخت و سلامت توجه جدی می‌شود.

مدیرعامل بنیاد علوی تاکید کرد: گروه‌های بنیاد علوی برای اجرای تفاهم‌نامه آبادانی و پیشرفت شهرستان اردل تا ۲ هفته آینده در محل مستقر می‌شوند و این طرح را با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط و مشارکت مردم شروع می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به ماموریت‌های گسترده‌تر عمومی بنیاد علوی یادآور شد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، در دو سه ماه اخیر ۱۰۶ میلیارد ریال کمک از سوی این بنیاد به چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت.

منصوری تصریح کرد: این کمک‌ها در اختیار کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی، مساجد و گروه‌های مردمی و جهادی چهارمحال و بختیاری قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: بنیاد علوی و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در حد توان خود نسبت به ارایه خدمات مورد نیاز به بقیه مناطق محروم چهارمحال و بختیاری اقدام می‌کند.

به گزارش ایرنا، تفاهم‌نامه آبادانی و پیشرفت شهرستان اردل به‌منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری، با استفاده از راهبردهای توان‌افزایی و ظرفیت‌سازی بر پایه اعتماد و مشارکت مردم و ترویج فرهنگ کار و تلاش در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بین اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری و محسن منصوری مدیرعامل بنیاد علوی به امضا رسید.

مدت اعتبار این تفاهم‌نامه از تاریخ امضا به مدت سه سال است و با توافق طرفین قابل تمدید خواهد بود.

موضوع اصلی این تفاهم‌نامه، پیاده‌سازی الگوی آبادانی و پیشرفت در اعتلای شاخص های اقتصادی فرهنگی عمرانی اجتماعی و بهداشتی است.

آبادانی و پیشرفت منطقه از طریق حفظ و تقویت سرمایه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، زیربنایی و زیست محیطی با مشارکت مردم و مسوولان، توسعه اشتغال و تامین معیشت پایدار با بهره‌گیری از استعدادها و ظرفیت‌های مناطق محروم روستایی و ارتقای بهره‌وری جزو اهداف کلی امضای این تفاهم‌نامه به شمار می‌رود.

شهرستان اردل در ۹۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه