هنرستان کشاورزی در بجنورد ایجاد شد


هنرستان کشاورزی در بجنورد ایجاد شد

بجنورد- ایرنا- نخستین هنرستان کشاورزی در بجنورد با جذب 90 دانش‌آموز پسر همزمان در آیین افتتاح 16 هنرستان جدید فنی و حرفه‌ای و کار و دانش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی ایجاد شد.

معاون آموزشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هنرستان کشاورزی شهید محسن صدقی بجنورد وابسته به این مرکز است.

دکتر مهدی باور با بیان اینکه این هنرستان در ساختمان قدیمی این مرکز ایجاد شده است افزود: این هنرستان در سه گروه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم در دو رشته مکانیک تراکتور و تعمیر ماشین های سبک کشاورزی دانش آموز جذب کرده است.

وی گفت: این ساختمان دارای چهار کلاس درس است که دروس عمومی توسط نیروهای آموزش و پرورش و دروس تخصصی نیز توسط مرکز تحققیات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان آموزش داده می شود.

باور اظهار داشت: برای این هنرستان به صورت مرحله ای اعتبار اختصاص می یابد که در مرحله اول برای تجهیز و نوسازی ۸۵۰ میلیون ریال اعتبار اختصاص و جذب شده است.

باور افزود: این هنرستان به دنبال افزایش رشته نیز است که رشته های گیاهان دارویی، تولیدات گلخانه ای و دام سبک از آن جمله است.

وی گفت: مرکز تحققیات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان دارای امکانات و زیر ساخت های لازم در خصوص زمین، کارگاه و آزمایشگاه است.

وی بر جذب دانش آموزان روستایی و عشایری در این هنرستان اشاره کرد و افزود: از دستگاه های مرتبط می خواهیم که برای ساخت خوابگاه به این مرکز کمک کنند تا بتوانیم با ایجاد مرکز شبانه روزی دانش آموزان روستایی و عشایری برای تحصیل در این رشته ها را جذب کنیم.

۱۸۰ هزار دانش آموز و پیش دبستانی سال تحصیلی جدید را در ۲ هزار مدرسه خراسان شمالی زیر نظر ۱۴ هزار نفر معلم آغاز خواهند کرد، در این استان ۹۱ هنرستان وجود دارد.

سهم خراسان شمالی ۶ دهم درصد از تولید ناخالص داخلی تمامی بخش های اقتصادی کشور است که سهم بخش کشاورزی این استان ۱.۱ درصد از تولید ناخالص بخش کشاورزی است.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از مجموع این میزان ۳۰۰ هزار هکتار زراعی و مابقی باغی است و بیش از ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می کنند. بیشترین شاغلان استان در بخش کشاورزی اشتغال دارند.

حدود ۴۴ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری این استان در روستاها سکونت دارند و ۳۷ تا ۴۲ درصد اشتغال این استان در حوزه کشاورزی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند