مشارکت 450 میلیارد ریالی بنیاد مستضعفان در پروژه‌های عمرانی درمیان


مشارکت 450 میلیارد ریالی بنیاد مستضعفان در پروژه‌های عمرانی درمیان

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: عزم بنیاد مستضعفان برای مشارکت 450 میلیارد ریالی در پروژه‌های عمرانی شهرستان درمیان ستودنی است و تزریق این رقم به پروژه‌های عمرانی می‌تواند در تحول شهرستان نقش بسزایی داشته باشد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی استانداری خراسان جنوبی، محمد صادق معتمدیان در دیدار با رییس بنیاد مستضعفان در تهران که مدیرعامل بنیاد علوی و رییس سازمان اموال و املاک بنیاد نیز حضور داشتند، گزارش مفصلی از اقدامات موثر بنیاد مستضعفان بعد از سفر سال گذشته پرویز فتاح به استان ارائه کرد.

وی از اقدامات بنیاد مستضعفان در حوزه‌های عمرانی، سرمایه‌گذاری و حمایتی در خراسان جنوبی و نگاه ویژه به استان تشکر و خاطرنشان کرد: از زمانی که این نهاد به عنوان دستگاه معین شهرستان مرزی درمیان انتخاب شده، شاهد اتفاقات بی‌نظیری در این منطقه بوده‌ایم.

استاندار خراسان جنوبی حمایت‌های همه‌جانبه رییس بنیاد مستضعفان را در رقم خوردن این تغییر و تحولات در شهرستان درمیان موثر خواند و گفت: تعدد پروژه ها و طرح‌های عمرانی از جمله آموزشی، درمانی، ورزشی، عمران شهری، احیای قنوات و سایر پروژه‌های عمرانی گواه این موضوع است.

وی افزود: بنا به تصمیم بنیاد مقرر شده در زمینه ایجاد بسترهای اشتغالزایی ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شود.

معتمدیان با تشریح شرایط در شمال شهر بیرجند به عنوان منطقه‌ای کمتر برخوردار، همراهی و مساعدت بنیاد مستضعفان را در رفع نیازهای موجود به ویژه در تامین زیرساخت‌ها و امکانات ورزشی خواستار شد که با دستور بررسی و مساعدت رییس این بنیاد همراه شد.

وی اظهار داشت: با توجه به تفاهم‌نامه استانداری و بنیاد مستضعفان، اقدامات بنیاد در راستای اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه در سطح استان قابل تقدیر است.

استاندار خراسان جنوبی از همراهی این نهاد در پروژه‌های بند دره بیرجند و تامین زمین دانشگاه فرهنگیان گفت و در رابطه با تخصیص عایدات حاصل از فروش املاک و اراضی بنیاد عنوان کرد: در این زمینه تاکنون اقدامات خوبی انجام شده و ادامه این روند نتایج خوبی هم به همراه خواهد داشت.

سرمایه‌گذاری درآمدهای ناشی از فروش املاک مازاد بنیاد مستضعفان در سایر مناطق برای رفع محرومیت استان از دیگر مصوبات این جلسه بود.

معتمدیان افزود: در ایام کرونا نیز از محل مساعدت‌های بنیاد مستضعفان، حدود ۱۶ میلیارد تومان در استان به اقشار آسیب‌پذیر کمک شده است.

وی سپس درخصوص موانع و مشکلات موجود نیز توضیحاتی ارائه کرد که با دستور رییس بنیاد مستضعفان مبنی بر پیگیری و رفع آنها همراه شد.

سفر رییس و معاونان بنیاد مستضعفان به خراسان جنوبی و بازدید میدانی از روند اجرای پروژه‌ها بنا به دعوت استاندار از دیگر نتایج این دیدار بود.

چهار شهرستان مرزی استان خراسان جنوبی شامل درمیان، سربیشه، نهبندان و زیرکوه از سال گذشته و با امضای تفاهم‌نامه‌هایی بین استانداری و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، کمیته امداد امام خمینی (ه)، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بسیج سازندگی دارای دستگاه معین محرومیت‌زدایی و توسعه شده‌اند.

بنیاد مستضعفان معین شهرستان مرزی درمیان در ۱۰۵ کیلومتری شرق بیرجند است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)