آمریکا با خروج از برجام در موقعیت فعال کردن تحریم ها نیست


رئیس جمهوری فرانسه گفت: آمریکا و دونالد ترامپ با خروج از برجام در موقعیتی نیستند که بتواند ساز و کار تحریم را به راه بیاندازند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ؛ رئیس جمهور فرانسه در سخنرانی سالیانه خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد تاکید کرد با خروج آمریکا از برجام، واشنگتن در جایگاهی نیست که بتواند ساز و کار تحریم‌ها را علیه ایران بازگرداند.

به گزارش شبکه تلویزیونی رویترز، امانوئل مکرون گفت، سال گذشته به نیویورک آمدم تا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد شرکت کنیم. در آن اجلاس از هریک از شما‌ها خواستم تا شجاعت به خرج دهیم و در جهت ایجاد صلح قدم برداریم و همگی در این زمینه مسئول باشیم. این شجاعت بیشتر در بخش‌های بهداشتی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی با گستردگی بی سابقه تجربه شد که از زمان تاسیس سازمان ملل متحد در ۷۵ سال پیش تا کنون بی سابقه بود. امروز در خصوص شجاعت کارکنان بخش بهداشت و نیرو‌های بشر دوستانه صحبت می‌کنم که از روز اول شیوع کرونا تا به حال پای کار ایستاده اند. می‌خواهم صحبت‌های خود را با کلماتی شروع و از آن‌ها یاد کنم. این افراد از ما انتظار دارند تا ما به تعهداتمان عمل کنیم و به آن‌ها پاسخ‌های محسوسی بدهیم. چرا که بدون شک بحران ویروس کرونا بیش‌تر از هر بحران دیگری در جهان محسوس هست.
بحرانی که مشارکت همگانی را می‌طلبد. ویروس کرونا در حال حاضر ایجاد راه حلی جدید در سطح بین المللی را برای مقابله می‌طلبد. ابتدا باید بگویم که من به علم و دانش اعتقاد دارم. من در عین حال بر این باور هستم که بشر بر این بیماری همه گیر غلبه خواهد کرد و داروی این ویروس کشف خواهد شد. ما دقیقا نمی‌دانیم کشف این دارو چقدر زمان خواهد برد. هر کشوری باید بگیرد که چطور با این ویروس زندگی کند. جهان نیز یاد خواهد گرفت که چطور با این واقعیت که بر آن تحمیل شده زندگی کند.
رئیس جمهوری فرانسه در بخشی دیگر از سخنان خود درباره درخواست آمریکا برای فعال کردن تحریم های شورای امنیت علیه ایران گفت : ما با فعال کردن کردن ساز و کاری که آمریکا و رئیس جمهور این کشور خواستار آن هستند کنار نمی‌آیم. چرا آمریکا و دونالد ترامپ با خروج از برجام در موقعیتی نیستند که بتواند ساز و کار (تحریم) را به راه بیاندازند. این اقدام آمریکا به یکپارچگی و تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل متحد خدشه وارد می‌کند. به علاوه این مسئله موجب خطر افزایش تنش‌ها در منطقه خواهد شد. ما باید در طول زمان چارچوب اقدامی مفیدی را در حتی مجمع عمومی سازمان ملل متحد ایجاد کنیم که دو سال پیش در همین مجمع عمومی به آن اشاره کردم. چارچوبی در جهت توانایی کامل کردن توافق هسته‌ای ایران که در سال ۲۰۱۵ به امضا رسید.
آمریکا با خروج از برجام در موقعیت فعال کردن تحریم ها نیست

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه