کسب و کارهای زنان روستایی آموزش‌دیده استان اردبیل مورد پایش قرار گرفت


کسب و کارهای زنان روستایی آموزش‌دیده استان اردبیل مورد پایش قرار گرفت

اردبیل - ایرنا - مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از پایش کسب و کارهای زنان روستایی آموزش‌دیده این استان بر اساس الگوی LNSIE خبر داد.

علیرضا خواجوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پروژه راهبرد نظام‌مند کسب و کارهای زنان روستایی بر اساس الگوی LNSIE که در سال ۹۸ در استان کلید خورد ، با حضور مدیر گروه کارآفرینی دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری و مشاور شرکت کارآفرینی زاگرس و نمایندگان سازمان جهاد کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید استان به مدت سه روز تیرماه سال جاری مورد پایش و ارزیابی قرار گرفت.

او اظهارداشت: با اجرای این طرح در استان ۲۹ نفر از کارشناسان، تسهیلگران و مدیران صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی در سه دوره سه روزه با موضوعات مهارت‌های زندگی، خلق ایده و بوم کسب و کار آموزش‌دیده و ۵۹۷ نفر از زنان روستایی را از آموزش‌های LNSIE برخوردار کردند، اجرای این مدل کسب و کار منجر به ایجاد ۱۰۰ کسب و کار جدید و بهبود ۱۷۰ کسب و کار در روستاهای مختلف استان شد.

وی گفت: در برنامه پایش که در روستاهای شهرستان‌های اردبیل، نمین و مشگین‌شهر انجام شد طی برنامه مشارکتی اثرگذاری آموزش‌ها، چالش‌ها و راهکارهای منطقی و عملی برای حل موانع ایجاد و توسعه کسب و کار بررسی شد.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی اردبیل تداوم و تسری این آموزش‌ها در سایر روستاها، پایش مستمر کسب و کارها توسط مربیان، تعامل بین‌بخشی برای جلب حمایت‌های دولتی و خصوصی را در بهبود فضاهای کسب و کارهای زنان روستایی موثر دانست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


6 مرزبان بازداشت شده به کشور بازگشتند