دومین مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی زهک در روستای خمک افتتاح شد 


دومین مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی زهک در روستای خمک افتتاح شد 

زاهدان- ایرنا- دومین مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی زهک امروز سه شنبه با حضور مدیرکل امور اقتصادی وزارت جهادکشاورزی، رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان و نماینده آستان قدس رضوی در روستای خمک این شهرستان افتتاح شد. 

به گزارش ایرنا رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی سیستان و بلوچستان در این مراسم گفت: این مرکز نوزدهمین مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی استان است.
حمیدرضا جهانتیغ افزود: تاکنون ۱۹مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی در سیستان و بلوچستان تشکیل شده که از این تعداد هشت مرکز در شمال استان قرار دارد.

وی هدف از تشکیل این مراکز در مناطق روستایی را اشاعه دانش و فن آوری در محیط کشاورزی، فراهم آوری دسترسی راحت کشاورزان به خدمات فنی و مشاوره ای، عمومیت بخشی کاربرد فن آوری‌های جدید کشاورزی و تسهیل‌گری سیاست‌ها و برنامه‌های بخش کشاورزی و توسعه روستایی دولت عنوان کرد.
رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان سیستان و بلوچستان در خصوص حوزه‌های فعالیت این مراکز گفت :ارائه انواع خدمات تخصصی و عمومی موردنیاز جامعه کشاورزی و روستایی، تهیه و عرضه دانش، اطلاعات و فن آوری‌های کشاورزی، اجرای قراردادهای سهم بری دانش از تولید است.
وی بیان کرد: خدمات زراعت،باغبانی، عرضه نهاده‌ها و تجهیزات کشاورزی و طراحی و اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار انجام می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چراغ سبز قایدی برای بازگشت به استقلال