فرماندار مراغه: دشمن در حوزه فرهنگی برنامه ریزی کرده است


فرماندار مراغه: دشمن در حوزه فرهنگی برنامه ریزی کرده است

مراغه - ایرنا - معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: دشمن در حوزه های مختلف به ویزه حوزه فرهنگی به فکر ضربه زدن به انقلاب اسلامی است.

سید علی موسوی روز دوشنبه در کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تمامی آشوب ها و جنگ ها ذره ای در اعتقادات مردم تاثیر نگذاشت اما متاسفانه مسایل فرهنگی بسیار تاثیرگذار است.
وی گفت: کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی یکی از مهمترین کارگروه ها در کشور است که مصوبات این کارگروه با توجه به اهمیت بالا به خدمت مقام معظم رهبری می رسد.
وی افزود: بسیاری از مشکلات بی ارتباط با مسایل فرهنگی نیستند و باید برای حل آن ها نگاه ویژه ای به موضوعات و ریشه های فرهنگی آن ها داشته باشیم.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار مراغه نیز در این جلسه گفت: دستگاه های متولی باید برای حل مشکلات فرهنگی و اجتماعی در جامعه به وظایف خود عمل کنند.
موسی شعفی گفت: تا موضوعات به سمت اجرایی و عملی شدن حرکت نکنند مشکلات حل نمی شود و باید راهکارهای عملی به همراه آموزش در برنامه ها جایگزین سخنرانی ها شود.
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه نیز در این جلسه به تعداد کودکان یک تا ۵۹ ماهه اشاره کرد و گفت: ۱۹ هزار و ۴۷۳ کودک در این بازه سنی در شهرستان قرار دارند که متاسفانه تعداد فوتی ها در این بازه سنی در مراغه نسبت به شاخص کشوری میانگین بالاتری دارد.
احمد مجتهدی گفت: ۷۴ کودک در سال گذشته در این بازه سنی فوت کردند که میانگین کشوری آن ۵/۴ و میانگین مراغه ۶/۶ بوده است.
وی گفت: از این تعداد ۳۱ درصد مربوط به حوادث و ۶۹ درصد سایر موارد بوده است.
وی افزود: در این خصوص نیازمند آموزش و نظارت بیشتر از سوی حوزه های اجتماعی و فرهنگی هستیم.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر نقش شیدا در سریال زخم کاری کیست ؟