نمایشگاه «تصویر مقدس» با آثاری از دو شهید عکاس ایرنا در باغ موزه هنر ایرانی برپا شد


نمایشگاه «تصویر مقدس» با آثاری از دو شهید عکاس ایرنا در باغ موزه هنر ایرانی برپا شد

تهران-ایرنا- نمایشگاه عکس «تصویر مقدس» روایت یکم؛ خرمشهر، طلیعه مقاومت به مناسبت هفته دفاع مقدس با آثاری از عکاسانی همچون «مرحوم رسول ملاقلی‌پور»، «جاویدالاثر کاظم اخوان» و «شهیدداریوش گودرزی‌کیا» در باغ موزه هنر ایرانی برپا شده‌است.

به گزارش ایرنا از اعلام روز دوشنبه باغ موزه هنر ایرانی، این باغ موزه با مشارکت انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس نمایشگاه عکس گروهی با عنوان «تصویر مقدس» را به مناسبت هفته گرامیداشت دفاع مقدس و به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و یادآوری حماسه‌سازی‌های مردمان این سرزمین در طول هشت سال برپا کرده است.

تاریخ‌نگاری، وقایع‌نگاری و مستندسازی آن دوران غرورانگیز مرهون هنر عکاسی و عکاسانی است که پابه‌پای رزمندگان جبهه‌ها را درنوردیدند. بسیاری از شاهکارهای عکاسی خبری، واقع‌نگاری و تصویری در دوران دفاع ‌مقدس خلق شده است.

این نمایشگاه متشکل از ۲۵ تابلو عکس از آثار فاخر و به جا مانده از عکاسان دفاع مقدس است که طی دوران حضورشان در جنگ تحمیلی عکاسی شده است.

نمایشگاه «تصویر مقدس» با آثاری از دو شهید عکاس ایرنا در باغ موزه هنر ایرانی برپا شد

تصاویر برخی از عکس‌های این نمایشگاه در کتاب خرمشهر (جنگ تحمیلی دفاع در برابر تجاوز ۸) به چاپ رسیده است.

«مرحوم رسول ملاقلی‌پور»، «سعید صادقی»، «سیف‌الله شیخی»، «سعید فراتصه»، «اسعد نقشبندی»، «مرتضی اکبری»، «جاویدالاثر کاظم اخوان»، «یعقوب راهواره»، «منوچهر قلمچی»، «شهیدداریوش گودرزی‌کیا»، «مهرزاد ارشدی»، «مهدی جمشیدی» از جمله عکاسانی هستند که آثارشان در این نمایشگاه ارائه شده است.

نمایشگاه عکس «تصویر مقدس» با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی از ۳۱ شهریورماه تا هفتم مهرماه ۱۳۹۹ از ساعت ۱۰ تا ۱۶ به غیر از ایام تعطیل در نگارخانه پردیس باغ موزه هنر ایرانی به نشانی خیابان ولی عصر(عج)، بالاتر از پل پارک وی، خیابان شهید فیاضی، خیابان بوسنی و هرزگوین، خیابان دکتر حسابی میزبان علاقه‌مندان است.

«مهمات» در فرهنگسرای امام(ره)

نمایشگاه عکس «مهمات» مروری بر عکس‌های «محمدحسین حیدری» عکاس جنگ از هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌ها به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با همکاری انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس از ۳۱ شهریورماه تا ۱۷ مهرماه همزمان با اربعین حسینی به صورت مجازی و فیزیکی در فرهنگسرای امام(ره) برپاست.

این نمایشگاه شامل ۳۸ قطعه تصویر از رویدادهای دفاع مقدس از جمله عملیات‌های خیبر، بیت‌المقدس، عاشورا، بدر و والفجر پنج و نیز شهرهای خرمشهر، کردستان، خوزستان و بصره است، «حیدری» از سال ۱۳۵۸ عکاسی را به طور حرفه‌ای از حوزه اندیشه و هنر اسلامی آغاز کرد و از همان سال تاکنون به این حرفه اشتغال داشته است. اداره کل امور تربیتی روزنامه کیهان، روزنامه جوان، خبرگزاری فارس و مدیر انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس از مسئولیت‌های اجرایی وی بوده است.

نمایشگاه «تصویر مقدس» با آثاری از دو شهید عکاس ایرنا در باغ موزه هنر ایرانی برپا شد

کتاب عکس لااله الاالله، مجموعه عکس دانش‌آموز و جنگ، شرکت در ۱۵ نمایشگاه انفرادی با موضوع‌های دفاع مقدس، مستند اجتماعی، طبیعت و....و دبیری سرویس عکس واحد تبلیغات و انتشارات روزنامه جوان و خبرگزاری فارس از دیگر سوابق و آثار وی است.

همچنین در بخشی جنبی این نمایشگاه نشست تخصصی بررسی عکس‌ها و مضامین آنها و نشانه‌شناسی‌های دفاع مقدس با حضور این عکاس برگزار خواهد شد.

نشانی صفحه مجازی فرهنگسرای ‌امام (ره) imam.farhangsara است و علاقه‌مندان برای بازدید از محل نمایشگاه می‌توانند در تاریخ اعلام شده از ساعت ۹ تا ۱۸ به نشانی خیابان شهیدباهنر، سه راه یاسر، خیابان امیر سلیمانی مراجعه کنند.

نمایشگاه عکس «سردار دل‌ها» در فرهنگسرای بهمن

این نمایشگاه شامل عکس‌هایی ارزشمند از مراسم تشییع باشکوه پیکر پاک و مطهر «سردار شهید حاج قاسم سلیمانی» است که با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و گرامیداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس با مشارکت شهرداری منطقه ۱۶ برپا شده و از ۳۱ شهریور تا ششم مهرماه از ساعت ۹ تا ۱۸ با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در نگارخانه فرهنگسرای بهمن به نشانی میدان بهمن، خیابان شهیدوفایی میزبان علاقه‌مندان است.

نمایشگاه مجازی عکس «و آن دقایق دفاع»

نمایشگاه مجازی عکس «و آن دقایق دفاع» شامل ۲۰ قطعه عکس از دوران هشت سال دفاع مقدس از عکاسان آن دوره یا رزمندگانی که دوربین به دست آن تصاویر را ثبت کرده‌اند، به مناسبت هفته دفاع مقدس در صفحه مجازی موزه عکسخانه شهر برپا شده است.

موضوع این تصاویر معنویت جبهه‌های جنگ و دفاع مقدس، استقامت رزمندگان و فرماندهان در نبرد، بزرگواری و مروّت در حال قدرت، شهادت‌طلبی رزمندگان در دفاع مقدس و... است.

در نمایشگاه مجازی عکس «و آن دقایق دفاع» تا هشتم مهرماه به صورت روزانه دو قطعه عکس در صفحه مجازی موزه عکسخانه شهر به نشانی akskhaneh_shahr بارگذاری خواهد شد.

۳۱ شهریور ۱۳۵۹ سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده و امسال چهلمین سالگرد این دفاع منجر به پیروزی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟