10 ویلای غیرمجاز شهرستان لاهیجان تخریب شد


10 ویلای غیرمجاز شهرستان لاهیجان تخریب شد

لاهیجان - ایرنا - دادستان شهرستان لاهیجان گفت: 10 ویلای غیرمجاز در ساحل دریای خزر و محدوده روستای حسن بکنده بخش رودبنه تخریب و افزون بر 50 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان آزادسازی شد.

رضا رحمانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : این ویلاها هر کدام به مساحت ۱۰۰ متر مربع بصورت غیرقانونی در ساحل دریا در روستای سحر خیز محله رودبنه لاهیجان احداث شده بود.

وی با بیان اینکه زمین های ساحلی این ویلاها قابلیت فروش به غیر را ندارد، افزود: اهالی روستا به طور غیرقانونی زمین های ساحلی را به اشخاص فروختنه بودند.

رحمانی با تاکید بر عدم تغییرکاربری زمین های زراعی در ساحل خاطر نشان کرد: پرونده قضایی ساخت و ساز غیرمجاز در زمین های ساحلی حسن بکنده بخش رودبنه حدود ۷ سال در جریان بود.

وی با بیان اینکه هر یک از این ویلاهای در حال ساخت در صورت اتمام حدود یک میلیارد تومان به فروش می رسید، خاطر نشان کرد: کل زمین تصرف شده ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد.

دادستان شهرستان لاهیجان بیان داشت: صادر کنندگان مجوز برای ساخت و ساز در ساحل دریا در روستای حسن بکنده رودبنه نیز متخلف بوده و باید در برابر قانون پاسخگو باشند.

شهرستان لاهیجان با بیش از ۱۶۷ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی