امام جمعه خمین : روحیه رزمندگان دوران دفاع مقدس باید در جامعه جاری شود


امام جمعه خمین : روحیه رزمندگان دوران دفاع مقدس  باید در جامعه جاری شود

خمین - ایرنا - امام جمعه خمین گفت: روحیه رزمندگان در دوران دفاع مقدس باید برای همه نسل‌ها به ویژه نسل جوان زنده شود و این روحیه در تمام عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ساری و جاری شود.

حجت الاسلام سید « علی حسینی‌پور» روز دوشنبه در ایین تجلیل از پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس در بیت تاریخی امام راحل در خمین افزود: رزمندگان در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل در سال‌های دفاع مقدس با حمایت و پشتیبانی مردم مقاومت کردند و به دشمن اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشور را تصرف کند.
وی اظهار داشت: هفته دفاع مقدس و بیان رشادت‌های رزمندگان جان برکف اسلام فرصت بسیار مناسبی برای ترویج فرهنگ ایثار و خدمت به مردم است.
امام جمعه خمین اضافه کرد: بیان خاطرات رزمندگان اسلام با حضور ایثارگران و رزمندگان در طول هفته دفاع مقدس درنشست‌های مختلف نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد.
فرماندار خمین نیز در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس گفت: ابعاد و زوایای مختلف دوران پرافتخار دفاع مقدس باید برای جوانان و نوجوانان به‌نحو شایسته و مطلوبی تشریح و تبیین شود.
« احمد طهرانی» اظهار داشت: هفته دفاع مقدس، فرصت مناسبی برای تثبیت آرمان‌هاو ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی ایران و نشر، ترویج و تقویت اهداف و ارزش‌های دفاع مقدس است است.
وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس یادآور حماسه‌های بی‌بدیل فرزندان این مرز و بوم است، بیان کرد: در این هفته دستاوردهایی که در سایه دفاع مقدس و جانفشانی رزمندگان اسلام به‌دست آمده، باید بازگویی شود .

امام جمعه خمین : روحیه رزمندگان دوران دفاع مقدس  باید در جامعه جاری شود
فرماندار خمین گفت: مادران، همسران و خواهران رزمندگان در عرصه‌های پشتیبانی و امداد جبهه‌های جنگ و جهاد نقش خویش را در نهایت تعهد، ایثار و تلاش ایفا کردند.
فرمانده سپاه ناحیه خمین نیز در این آیین تاکید کرد: نظام اسلامی در جنگ تمام عیار با استکبار جهانی است و دشمنان همه داشته‌هایشان را برای نابودی ایران به کار بسته‌اند.
سرهنگ پاسدار « علی‌اکبر حسینی » افزود: ملت پر افتخار ایران در مقابل دشمنان ایستاده‌اند و از آرمان‌های انقلاب‌، امام خمینی(ره) و شهدا دفاع می کنند.
وی با اشاره به برگزاری بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه همزمان با چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس در خمین گفت: برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در زادگاه امام راحل با توجه به شیوع ویروس کرونا متفاوت برگزار می‌شود و تلاش شده از ظرفیت فضای مجازی برای اجرای این برنامه استفاده شود.
فرمانده سپاه ناحیه خمین اضافه کرد: در چهلمین سالگرد دفاع مقدس مسئولیت یادگاران هشت سال دفاع مقدس در انتقال ارزش‌های آن دوران به نسل جوان به منظور حفظ و حراست از اقتدار نظام اسلامی بسیار سنگین است.
سرهنگ پاسدار حسینی اظهار داشت: بیان دستاوردهای دوران دفاع مقدس برای نسل جوانی که جنگ تحملیلی را ندیده‌اند راهکار مهمی در مبارزه با توطئه‌های فرهنگی و رسانه‌ای دشمنان نظام است.
به همین مناسبت آیین گلباران بیت تاریخی بنیانگذار انقلاب اسلامی با حضور مسئولان شهرستان خمین، خانواده معظم شهداو پیشکسوتان دفاع مقدس همزمان با نخستین روز از هفته دفاع مقدس برگزار شد.
۳۱ شهریور ۱۳۵۹ سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده و امسال چهلمین سالگرد این دفاع منجر به پیروزی است.
خمین در جنوب استان مرکزی واقع شده و بیش از یکهزار شهید تقدیم نظام اسلامی کرده است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟