میانگین قیمت انواع نان در لرستان 34 درصد افزایش یافت


میانگین قیمت انواع نان در لرستان 34 درصد افزایش یافت

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: قیمت‌های جدید انواع نان در استان با میانگین افزایش 34 درصدی از اول مهر اعمال می‌شود.

حجت الله بیرانوند روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس مجوز معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت از شهریور پارسال، نرخ گذاری جدید نان به استان ها ابلاغ شده است.

وی اظهار داشت: آخرین قیمت گذاری نرخ نان در لرستان سال ۹۷ و با توجه به وضعیت معیشتی و درآمدی مردم تاکنون نسبت به تعیین قیمت جدید اقدام نشده بود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان ادامه داد: بر اساس قیمت گذاری های جدید در استان، قیمت نان لواش با ۵۰ درصد افزایش از ۲۰۰ به ۳۰۰ تومان، سنگک سنتی با ۵۰ درصد افزایش از هزار به هزار و ۵۰۰ تومان، سنگک ماشینی با ۴۰ درصد افزایش از هزار به هزار و ۴۰۰ تومان و تافتون با ۲۰ درصد افزایش از ۵۰۰ به ۶۰۰ تومان رسیده است.

بیرانوند گفت: همچنین نان بربری ساده از ۸۰۰ به هزار تومان و بربری کنجددار از هزار به هزار و ۲۰۰ تومان رسیده که به ترتیب افزایش قیمت ۲۵ و ۲۰ درصدی دارند.

وی تاکید کرد: ۲۰ هزار تن آرد سالانه از طریق کارخانه های استان توزیع می شود که از این میزان ۱۵ هزار تن با قیمت ۶۶۵ تومان برای هرکیلو آرد نان لواش و حدود پنج هزار تن با قیمت ۹۰۰ تومان برای نان سنگک، بربری و تافتون به فروش می رسد در حالیکه خرید تضمینی گندم با احتساب هزینه های حمل و اقدامات جانبی برای دولت حدود ۲ هزار و ۷۰۰ تومان در هرکیلوگرم است.

وی ادامه داد: همچنین حدود سه هزار تن آرد خانه پزی با ۱۰ درصد سبوس بیشتر میان روستاییان وعشایر به قیمت هرکیلوگرم ۶۶۵ تومان توزیع می شود.

بیرانوند تاکید کرد: در خصوص نرخ جدید نان، قیمت آرد دولتی هیچگونه افزایشی نداشته بلکه قیمت گذاری با احتساب افزایش هزینه های جانبی نانوایان از جمله سوخت و بیمه محاسبه شده است.

بیش از ۲ هزار واحد نانوایی در استان فعال است که از این تعداد، ۵۳۹ واحد در خرم آباد مستقر هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان