نگرانی برای کند شدن ساخت مجتمع تولید منحصربه فردترین فرش دنیا در راز و جرگلان


نگرانی برای کند شدن ساخت مجتمع تولید منحصربه فردترین فرش دنیا در راز و جرگلان

فرماندار راز و جرگلان از ساخت مجتمع فرش دو رویه تمام ابریشم دویدوخ که منحصر به فردترین فرش دنیا محسوب می شود، خبر داد.

حسین پور در گفت و گو با ایسنا، تصریح کرد: قرار بر این است تا این مجتمع در محل روستای دویدوخ با اعتبارات رهیاری راه اندازی شود.

وی افزود: این مجتمع در سه طبقه ساخته می شود که در طبقه اول نمایشگاه و در دو طبقه دیگر دارهای قالی جانمایی و امر تولید در آنجا انجام خواهد شد.

حسین پور با اشاره به اینکه پراکنده کاری یکی از مشکلات اساسی در حوزه تولید این نوع از فرش در این منطقه بوده است، ادامه داد: با راه اندازی این مجتمع از پراکنده کاری جلوگیری می شود و در این راستا برای راه اندازی این مرکز، پیمانکار نیز مشخص شده است.

وی با بیان اینکه این مجتمع ظرفیت قرار دادن ۱۶۰ دار قالی را دارد، اظهارکرد: تغییر در نقشه و ابعاد فرش دو رویه تمام ابریشم دویدوخ به منظور بازارپسندی بیشتر در این مجتمع یکی از اهداف کاری است.

این مقام مسئول ادامه داد: برای راه اندازی این مرکز ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار به صورت نقدی از محل اعتبارات دهیاری ها وجود دارد و مابقی نیز قرار است که تسهیلات گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح ایجاد این مجتمع آماده است اما یکی از مهمترین دغدغه های پیش رو، افزایش قیمت ها است که ممکن است روند اجرای کار را کند کند.

به گفته وی در حال حاضر حدود ۵۰۰ دار قالی در این منطقه فقط این نوع از فرش را تولید می کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید