تحصیل 20 درصد از دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد در رشته های فنی و حرفه ای


تحصیل 20 درصد از دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد در رشته های فنی و حرفه ای

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون در استان 20 درصد در رشته های فنی و حرفه ای تحصیل می کنند که از میانگین کشوری عقب هستیم.

"ایوب رضایی" در بازدید از هنرستان کشاورزی حضرت آیت الله ملک حسینی افزود: بر اساس برنامه ششم توسعه و سیاست های وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان باید تا پایان این برنامه ۵۰ درصد دانش آموزان به سمت رشته های فنی وحرفه ای و کاردانش سوق داده شوند.
وی با بیان اینکه میانگین درصد دانش آموزان در تحصیل رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش در کشور ۳۵ درصد است تصریح کرد: هم اکنون در استان کهگیلویه وبویراحمد ۲۰ درصد در رشته های فنی وحرفه ای تحصیل می کنند که از میانگین کشوری عقب هستیم.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد اظهار کرد: تنوع رشته ای در حوزه فنی حرفه ای برای جذب دانش آموزان جهت مهارت آموزی و جذب بازار کار یک ضرورت است که باید در همه بخش ها دنبال شود.
رضایی با اشاره به اینکه یکی از محورهای توسعه استان کهگیلویه وبویراحمد بخش کشاورزی است و قریب ۲۰ سال است هنرستان کشاورزی وجود نداشت ادامه داد: با همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی ومنایع طبیعی استان و آموزش وپرورش هنرستان کشاورزی در دو رشته بخش کشاورزی متناسب با نیازهای استان در سال ۹۶ راه اندازی شد .
وی یکی از مشکلات این هنرستان از بدو تاسیس تا کنون را کمبود فضای آموزشی دانست و تاکید کرد: خوشبختانه با حمایت رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان این مشکل حل شد و بستر برای توسعه رشته های بخش کشاورزی در سال های آینده نیز میسر شد.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه انتخاب و انتصاب مدیران در مدارس طبق دستورالعمل و از طریق آزمون ومصاحبه تخصصی هر ساله انجام می گیرد بیان کرد: اگر بخواهیم ۵ مدیر نمونه و برتر در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد انتخاب کنیم یکی از این مدیران مدیر هنرستان کشاورزی حضرت آیت الله ملک حسینی است.
رضایی تصریح کرد: در سایه مدیریت توانمند علمی هنرستان کشاورزی حضرت آیت الله ملک حسینی با وجود همه محدودیت های مکانی و مشترک با دو دستگاه اداری ایشان به خوبی این مجموعه را اداره کردند به طوری که در سال تحصیلی گذشته این هنرستان در سطح ملی در زمینه جذب دانش آموز رتبه اول کشوری را کسب کرد.
وی با تقدیر و تشکر از همکاری خوب مرکز تحقیقات کشاورزی با هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی اظهار کرد: خوشبختانه نیروی انسانی دروس تخصصی دو رشته کشت گیاهان دارویی و پرورش ماهیان سردآبی از نیروهای علمی و توانمند که اکثرا در سطح دکتر هستند آموزش دانش آموزان را برعهده دارند که با بررسی میدانی فعالیت های عملی به خوبی آموزش داده می شوند.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: در ایستگاه چم خانی مختار یک هکتار زمین به رشته کشت گیاهان دارویی اختصاص داده شده و در مرکز تحقیقات و اصلاح نژاد دشت روم نیز از ظرفیت این مرکز وسایر طرح های سطح شهرستان برای اجرای کار عملی دانش آموزان استفاده می شود.
رضایی استقبال دانش آموزان از رشته های هنرستان کشاورزی را بسیار خوب توصیف کرد و اظهار امیدواری کرد با حل مشکل فضا در سال های آینده رشته هایی جدیدی را در هنرستان کشاورزی دایر می کنیم.
وی به شرایط کرونایی و آموزش دانش آموزان اشاره کرد و از مدیر و مجموعه همکاران هنرستان کشاورزی خواست که با جدیت بحث آموزش مجازی دانش آموزان را در کنار آموزش حضوری دانش آموزان پیگیری نمایند.
به گزارش ایسنا، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به حمایت وتعامل آموزش وپرورش با مرکز تحقیقات در بحث شبانه روزی، کادر مدیریتی و دروس عمومی هنرستان کشاورزی نیز خاطرنشان کرد: انتظار می رود مرکز تحقیقات کشاورزی فضای این هنرستان را به بهترین شکل ممکن تجهیز کند تا محسطی شاداب برای آموزش دانش آموزان فراهم شود.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل