فرماندار ری: فضای مجازی ظرفیتی برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس است


فرماندار ری: فضای مجازی ظرفیتی برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس است

شهرری - ایرنا - معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: با توجه به محدودیت‌های کرونایی، فضای مجازی ظرفیت بسیار خوبی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین فرهنگ دفاع مقدس است.

حسین توکلی کجانی روز یکشنبه در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با موضوع گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: هفته دفاع مقدس به عنوان یک فرهنگ غنی از ایثار و شهادت بوده و گرامیداشت این هفته در اولویت برنامه ها قرار دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: گرامیداست هفته دفاع مقدس وظیفه ای همگانی است، به همین منظور همه مدیران و روسای دستگاه های شهرستان ری مصوبات را به نحو شایسته اجرا و فضاسازی محیطی را در دستور کار قرار دهند.

وی اظهار داشت: حفظ شأن شهدا وظیفه همه آحاد است و به همین منظور بایستی مقبره شهدای گمنام در فرهنگسرای ولاء شهرری با نظر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به صورت شایسته طراحی و ساماندهی شود.

توکلی اضافه کرد: شهرستان ری همواره در زمینه ایثار و شهادت در کشور زبانزد بوده و هست همانگونه که در هشت سال دفاع مقدس نزدیک به سه هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده و امروز جوانانی همچون شهید زمانی نیا، شهید پاشاپور، شهید سرلک، شهید میرزایی و سایر شهدای محور مقاومت با نثار خون خود فرهنگساز ایثار و شهادت هستند.

معاون استاندار تهران خاطرنشان کرد: مقاومت و پایداری رمز پیروزی در برابر دشمنی های استکبار جهانی است و قطعا ملت بزرگ ایران در سایه همدلی و وحدت و همچنین ادامه راه شهدای والامقام سختی ها و مشکلات امروز را پشت سر خواهند گذاشت.
فرماندار ویژه شهرستان ری تصریح کرد: یکی از تاکیدهای مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب استفاده از ظرفیت جوانان است و آشنایی نسل امروز با فرهنگ دفاع مقدس، ایثار و شهادت است و در این راستا تمامی دستگاه های اجرایی که در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مسئولیت دارند می بایست به این موضوع اهتمام ویژه داشته باشند.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده و ۲ هزار و ۷۴۷ شهید دوران دفاع مقدس، هفت هزار و ۳۰۰ جانباز، ۴۸۶ آزاده و ۱۵۵ شهید مدافع حرم تقدیم کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان