5 طرح آبرسانی روستایی در خراسان جنوبی افتتاح شد


5 طرح آبرسانی روستایی در خراسان جنوبی افتتاح شد

بیرجند - ایرنا - پنج طرح آبرسانی روستایی در خراسان جنوبی روز یکشنبه همزمان با بیست و یکمین پویش هر هفته – الف – ب - ایران از طریق ویدئوکنفرانس با حضور وزیر نیرو افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی در این آیین گفت: این پروژه‌ها در شهرستان‌های بشرویه، درمیان و سربیشه مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

حسین امامی با بیان اینکه برای این پروژه‌ها ۴۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است اظهار داشت: با افتتاح این پروژه‌ها اهالی روستاهای امین‌آباد، گلنام، نگینان، بیدسک، کُرند با جمعیت چهار هزار و ۱۴۵ نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند.

وی تصریح کرد: جمعیت تحت پوشش شبکه آبرسانی روستایی از ۸۴.۷ درصد در ابتدای دولت یازدهم اکنون به ۸۸.۷۴ درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین تعداد روستاها برخوردار از آب شرب سالم از ۶۰۷ روستا در ابتدای دولت تدبیر و امید اکنون به ۹۸۰ روستا افزایش یافته است.

در پویش آبرسانی # هرهفته – الف – ب - ایران همزمان طرح‌های آبرسانی در سراسرکشور در ۴۰۰ روستا با جمعیت ۲۸۱ هزار نفر و سرمایه‌گذاری ۳۷۹ میلیارد تومان از طریق ویدئو کنفرانس توسط وزیر نیرو افتتاح شد.

این پویش از نیمه دوم سال گذشته با هدف ایجاد فرصت برای تبدیل خدمات گسترده و زیرساختی صنعت آب و برق و استمرار و آبادانی کشور آغاز شد و امسال هم ادامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری