خانه تخصصی کبدی در اصفهان راه اندازی می‌شود


خانه تخصصی کبدی در اصفهان راه اندازی می‌شود

اصفهان - ایرنا - نایب رییس هیات کبدی اصفهان گفت: خانه تخصصی این رشته ورزشی با هدف استعدادیابی، ارتقای مهارتی بازیکنان و آموزش مستمر بطور ویژه در اصفهان راه اندازی می‌شود.

مرضیه عشقی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این خانه تخصصی با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان آغاز بکار می‌کند و یکی دو محل برای آن درنظر گرفته شده است که یکی از آنها برای احداث و راه اندازی نهایی خواهد شد.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته و بویژه پس از افتخارآفرینی تیم ملی در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا به شمار علاقه مندان این ورزش اضافه شده است که استعدادیابی و آموزش این افراد نقش ویژه‌ای در تشکیل تیم‌های استانی و معرفی به تیم‌های ملی ایفا خواهد کرد.

نایب رییس هیات کبدی اصفهان خاطرنشان کرد: این نکته را باید مد نظر قرار داد که آموزش حرفه‌ای و استعدادیابی در کنار تمرین‌های تخصصی در یک مکان واحد از ضروریات کبدی در اصفهان به شمار می‌رود و این مهم در خانه تخصصی آن پیگیری خواهد شد.

عشقی با بیان اینکه تیم ملی کبدی ایران در ۲ بخش آقایان و بانوان به المپیک ساحلی چین که فروردین سال آینده در آن کشور برگزار می‌شود اعزام خواهد شد تصریح کرد: همین امر انگیزه بازیکنان را برای هرچه بهتر شدن و ارقای تکنیکی بالا برده است.

وی با اشاره به اینکه اصفهانی‌ها همواره به تیم ملی دعوت شده و یا در جمع ملی‌پوشان بوده‌اند اضافه کرد: کمیته فنی تیم ملی در فدراسیون تشکیل شده و برای انتخاب سرمربی در تلاش هستند و اینکه از اصفهان مربی و بازیکن در تیم مذکور داشته باشیم احتمال بالایی خواهد داشت.

نایب رییس هیات کبدی اصفهان به تیمداری باشگاه فولاد مبارکه سپاهان اصفهان در این رشته ورزشی اشاره کرد و افزود: حضور سپاهان در لیگ برتر امسال هم انگیزه و شور بیشتری به بازیکنان و علاقه مندان با استعداد خواهد داد.

عشقی درباره تمرینات بازیکنان کبدی اصفهان در دوران همه گیری بیماری کووید-۱۹ اظهارداشت: بیشتر تمرینات اعضای تیم بصورت آمادگی جسمانی و بدنسازی بوده است و برخی برنامه‌های تمرینی نیز بصورت مجازی به آنان اعلام می‌شد.

استان اصفهان بیش از ۳۱۱ هزار ورزشکار سازمان یافته و یک هزار و ۷۰۰ باشگاه ورزشی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین تصاویر از دو تروریستی که در حمله پهپادی نیروهای امنیتی ایران به هلاکت رسیدند