32 تن موادمخدر در استان اصفهان کشف شد


32 تن موادمخدر در استان اصفهان کشف شد

کاشان- ایرنا- دبیر شورای هماهنگ مبارزه با مواد مخدر اصفهان گفت: 32 تن مواد مخدر در 6 ماهه نخست امسال در این استان کشف شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 15 درصد افزایش داشت.

به گزارش ایرنا، محسن یارمحمدیان روز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان آران و بیدگل مقدار کشفیات سال گذشته را حدود ۲۸ تن بود اعلام کرد.

وی ادامه داد: نرخ شیوع اعتیاد در کشور بر اساس آخرین آمارها در سال های گذشته حدود ۵.۴ درصد بود که این آمار در استان اصفهان حدود ۲.۴ درصد است که حدود ۵۰ درصد کمتر از میانگین کشوری است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه اصفهان یک استان صنعتی در کشور است نرخ شیوع کرونا در مشاغل و صنعت نزدیک به نرم کشوری است و آمار شیوع اعتیاد در سایر موارد از جمله دانش آموزی و دانشجویی بسیار پایین تر از نرم کشوری است.

یارمحمدیان تصریح کرد: حوزه پیشگیری از اعتیاد از اولویت های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان است که در این راستا اقدامات خوبی هم در حال انجام است.
وی ادامه داد: در این راستا طرح‌های پیشگیرانه از جمله یاریگران زندگی از سال گذشته در کشور و استان اصفهان آغاز شد که اکنون هم با مشارکت گروه‌های ذینفع ادامه دارد.

ضرورت تدوین اطلس آسیب های اجتماعی در آران و بیدگل

فرماندار آران و بیدگل در این جلسه با اشاره به ضرورت تدوین اطلس آسیب های اجتماعی در این شهرستان با هدف مبارزه با مواد مخدر گفت: مدیریت کاهش مصرف و مبارزه با موادمخدر، حضور فعال و گسترده همه دستگاه های عضو ستاد را می طلبد و در این راستا توان، انرژی و ظرفیت و سرمایه های انسانی دستگاه های اجرایی برای پیشگیری و مبارزه با آن هزینه می شود.
اسماعیل بایبوردی افزود: یکی از مهم ترین تهدیدها در هر جامعه و از جمله در شهرستان آران و بیدگل، وجود مواد مخدر و ایجاد دغدغه و نگرانی آن برای مردم و مسئولان است.
وی اظهارداشت: مصرف مواد مخدر، نقش عمده ای در بروز انحرافات و آسیب های اجتماعی و هدررفت نیرو و سرمایه های انسانی شهرستان آران و بیدگل دارد.
وی جلب مشارکت های جامعه مدنی، سازمان های مردم نهاد و مردمی کردن امر مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری آن را بسیار مهم برشمرد و افزود: دولت، ابزارهای محدودی برای مبارزه با موادمخدر دارد و سازمان های مردم نهاد باید یاریگر دولت در این امر باشند.
رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آران و بیدگل اعتیاد جوانان و مردم به کتاب و ورزش را جایگزین مناسبی برای اعتیاد به مواد مخدر برشمرد و افزود: توسعه فضای سرانه ورزش، کتابخانه، فضای سبز و پارک و راه اندازی ورزش های نوین کویری در این شهرستان می تواند در پر کردن اوقات فراغت جوانان و پیشگیری از مصرف مواد مخدر موثر باشد.
وی نقش آموزش و پرورش، بهزیستی، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر را بسیار مهم برشمرد و تاکید کرد: از ظرفیت خیّرین و مشارکت سازمان های مردم نهاد در این خصوص نباید غافل شد.

شهرستان بیش از ۱۰۳ هزار نفری آران و بیدگل در ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟