مسئولان با عوامل انتشار شایعه‌های کرونایی برخورد کنند


مسئولان با عوامل انتشار شایعه‌های کرونایی برخورد کنند

کاشان- ایرنا- مدیر آموزش و پرورش اردستان با اشاره به هم‌رسانی برخی شایعه‌ها در فضای مجازی و بین مردم در مورد ابتلای تعدادی دانش‌آموز به کرونا از مسئولان خواست تا با عوامل انتشار این شایعه‌ها برخورد کنند.

به گزارش ایرنا، علی‌اصغر مومنیان روز یکشنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا اردستان بیان کرد: انتشار این مطالب موجب شده است که والدین تمایلی برای فرستادن فرزندان خود به مدرسه نداشته باشند و از این رو در زمان حاضر ۱۰ درصد دانش‌آموزان در مدرسه‌ها حاضر می‌شوند.

وی افزود: مدرسه‌های اردستان با رعایت سختگیرانه مسائل بهداشتی، به دانش‌آموزان خدمات ارایه می‌کنند و ۸۰ درصد آنها به شیرهای پدالی آب آشامیدنی مجهز و با کمک نیکوکاران، ماسک و مایع ضدعفونی مورد نیاز تامین شده است.

مدیر آموزش و پرورش اردستان تصریح کرد: بازرسی از مدرسه‌های این شهرستان از سوی شبکه بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، استانداری و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط به صورت مستمر صورت می‌گیرد و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

رئیس مرکز بهداشت اردستان در این نشست گفت: یک هزار و ۶۴۸ مورد نمونه‌گیری از افراد مشکوک مبتلا به کووید- ۱۹ تا کنون صورت گرفته که ۲۳ درصد نمونه‌ها مثبت بوده است.

رضا اشرفی با اشاره آزمایش کرونا از زنان باردار اضافه کرد: ۹۸ درصد جمعیت شهرستان با آغاز مرحله سوم غربالگری زیر پوشش قرار گرفتند.

وی بیان کرد: بازرسی از مکان‌های عمومی، اداره‌ها، بانک‌ها، فروشگاه‌ها، کارخانه‌ها، مرکزهای تولیدی، جایگاه‌های سوخت، رستوران‌ها، مکان‌های مذهبی، مسجدها و آرامستان‌ها صورت گرفته و ۹۵ درصد موارد بهداشتی را رعایت کردند.

رئیس مرکز بهداشت اردستان افزود: بیش از ۱۰۰ مورد اخطار کتبی به محل‌هایی که دستورالعمل‌های بهداشتی را نکردند، صادر و تعدادی نیز به دستگاه قضایی معرفی شدند.

دشمن با جنگ اقتصادی قصد ضربه زدن به ایران را دارد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردستان در ادامه نشست با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهارداشت: دشمن امروز با جنگ اقتصادی و رسانه‌ای قصد ضربه زدن‌ به کشور ایران را دارد.

علیرضا فرح‌بخش افزود: دشمن در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با تحمیل جنگ هشت ساله با همکاری کشورهای استکباری، بسیاری از دولت‌های عرب منطقه و در اختیار گذاشتن انواع سلاح‌های پیشرفته تلاش کرد تا نظام اسلامی را از بین ببرد اما با مقاومت جوانان مومن، انقلابی، بسیجیان و نیروهای مسلح توطئه بی‌اثر شد.

وی بیان کرد: دفاع مقدس گنجینه‌ای بزرگ و ارزشمند است که باید در هر زمان از آن استفاده کرد و امروز نیز دشمنان با تبلیغات رسانه‌ای تلاش دارند با القای مطالب غیرواقعی جوانان را گمراه و از نظام اسلامی جدا کنند که همه باید با همکاری و وحدت این جنگ را به سود کشور تمام کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردستان اضافه کرد: اقدام‌های خوب و اثربخشی تا کنون در مبارزه با ویروس کرونا و درمان بیماران از سوی شبکه بهداشت و درمان و سایر اداره‌ها انجام شد و وضعیت از بسیاری شهرستان‌ها بهتر است اما رفتار این ویروس قابل پیش‌بینی نیست و هر روز به نوعی عمل می‌کند که باید مراقب بود و با رعایت موارد بهداشتی از گسترش آن جلوگیری کرد.

وی با اشاره به نزدیکی فصل سرما تاکیدکرد: باید اقدام‌های سختگیرانه از سوی شبکه بهداشت صورت گیرد تا نتیجه آن را مردم ببینند و سایر دستگاه‌ها همکاری کنند تا با افزایش بازرسی از اداره‌ها، بانک‌ها، کارگاه‌ها، کارخانه‌ها، مدرسه‌ها، واحدهای صنفی و سایر مکان‌های عمومی و اقتصادی از گسترش ویروس کرونا پیشگیری شود.

فرح‌بخش به باز گشایی مدرسه‌ها اشاره و اضافه کرد: آموزش و پرورش خوب برنامه‌ریزی کرده و با راه‌اندازی شبکه شاد و تدریس در فضای مجازی، کار آموزش به صورت ۲۴ ساعته در حال پیگیری است و حجم کار معلمان را افزایش داده که این تلاش قابل تقدیر است.

پیش از شیوع ویروس کرونا، بیش از چهار هزار و ۴۰۰ نفر دانش‌آموز در شهرستان اردستان به تحصیل اشتغال داشتند.

ویروس کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) که نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد، در نهایت به بیشتر کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

تا کنون ۴۱۹ هزار و ۴۳ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شدند که از این میان ۳۵۷ هزار و ۶۳۲ نفر بهبود یافتند و ۲۴ هزار و ۱۱۸ نفر فوت کردند.

شهرستان ۴۲ هزار نفری اردستان، در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید