مصوبه اخیر نامگذاری معابر تهران به شورای مرکزی حل اختلاف ارسال می‌شود


مصوبه اخیر نامگذاری معابر تهران به شورای مرکزی حل اختلاف ارسال می‌شود

تهران- ایرنا- فرماندار تهران گفت: با اصرار اعضای شورای شهر تهران بر نامگذاری برخی از معابر پایتخت به نام «مهدی بازرگان» و «اعظم طالقانی» و مخالفت هیات تطبیق با آن، این مصوبه برای دریافت نظر نهایی به شورای مرکزی حل اختلاف ارسال می‌شود.

عیسی فرهادی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: همه مصوبه‌های شورای شهر طبق قانون باید در کمیته هیات تطبیق مصوب و سپس برای اجرا به شهرداری ابلاغ شود و نامگذاری معابر نیز یکی از همین مباحث است.

وی اعلام کرد: بحث‌های بین شورای شهر و فرمانداری هر چند وقت یکبار بر روی موضوعی خود را نشان می‌دهد و اینبار در بحث مصوبه نامگذاری بوده است.

فرهادی با بیان اینکه هیات تطبیق مصوبه را حداکثر در ۱۴ روز کاری بررسی و بر روی آن اعلام نظر می‌کند، ادامه داد: اعضای هیات تطبیق را یک قاضی، نماینده شورای شهر تهران و فرمانداری تشکیل می‌دهند در حالی که این هیات در سایر شهرها متفاوت از پایتخت است.

وی اضافه کرد: در سایر شهرها به طور معمول خود عضو شورای شهر عضو هیات تطبیق نیست و از اعضای شورای شهرستان برای این منظور استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مصوبه شورای شهر در صورت بررسی نشدن طی ۱۴ روز کاری، به خودی خود به منزله تایید نهایی محسوب می‌شود، بیان کرد: در صورتی که مصوبه شورای شهر به تایید کمیته تطبیق نرسد، برای اصلاح به پارلمان شهری ارجاع داده می‌شود و شورای شهر نیز باید اصلاحات لازم را انجام دهد و مصوبه نهایی را دوباره ارسال کند.

فرماندار تهران بیان کرد: در صورتی که اعضای شورای شهر بر نظر خود اصرار داشته باشند، موضوع به هیات مرکزی حل ختلاف ارجاع داده شده و رای نهایی این هیات به عنوان قانون به منظور اجرا به شهرداری ابلاغ می‌شود.

فرماندار تهران: مصوبه نامگذاری‌های اخیر با اصرار اعضای شورا و بدون اصلاح طی چهارشنبه هفته گذشته به فرمانداری ارسال شد

وی با اشاره به اینکه شورای شهر در خصوص نامگذاری‌های اخیر اصرار دارد، بیان کرد: مصوبه شورا بدون اصلاح طی روز چهارشنبه هفته گذشته به فرمانداری ارسال شد و در روزهای آینده به هیات مرکزی حل اختلاف ارسال خواهد شد.

فرهادی همچنین بیان کرد: فرمانداری در بحث نامگذاری معابر ۲ مساله شامل «حساسیت جامعه نسبت به تغییر نام» و «نتیجه استعلام‌ها و بررسی دستگاه‌های مختلف» را مدنظر قرار می‌دهد و در این موضوع نیز فرمانداری با لحاظ همین مباحث و دریافت نتیجه استعلام‌ها مخالفت خود را با چنین نامگذاری اعلام کرده است.

وی افزود: هیات حل اختلاف مرکزی متشکل از معاون حقوقی رییس‌جمهوری، رییس سازمان شهرداری‌های کشور، نماینده دیوان عدالت اداری، نماینده دادستان کل، نمایندگانی از مجلس شورای اسلامی و شورایعالی استانهاست در نهایت نظر این هیات قطعی و ملاک عمل خواهد بود.

به گزارش ایرنا اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جلسه ۲۱ مرداد سال جاری، تغییر نام خیابان سازمان آب به نام «مهندس مهدی بازرگان» را در صحن علنی شورا تصویب کرده بودند و در جلسه بعدی نیز نسبت به آن تاکید کردند.

سرانه درمانی تهران افزایش می‌یابد

فرماندار تهران در ادامه با اشاره به طرح های بزرگی که دولت در پایتخت اجرا کرده‌است گفت: سرانه تخت‌های درمانی این استان بدون لحاظ بیمارستان‌های بخش خصوصی پایین است اما با احداث سه بیمارستان یکهزار تختخوابی افزایش می‌یابد.

فرهادی با بیان اینکه یکی از این سه بیمارستان در شمالغرب تهران تا پیش از پایان کار دولت تدبیر و امید به بهره‌برداری می‌رسد، از تخصیص زمین به ۲ بیمارستان دیگر در جنوب و شرق پایتخت خبر داد.

وی اضافه‌ کرد: گازرسانی به روستاها یکی دیگر از طرح‌های بزرگ دولت بود که در نتیجه آن تا پایان امسال همه روستاهای اطراف پایتخت از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شود.

فرهادی اظهارداشت: توسعه خطوط مترو حمل و نقل ریلی از دیگر اقدامات قابل توجه دولت محسوب می‌شود که زمینه تسهیل تردد ساکنان این استان به پایتخت و دیگر نقاط را فراهم کرده‌است.

فرماندار تهران به ایجاد رینگ آبرسانی «قمربنی هاشم» در پایتخت اشاره کرد و بهره‌برداری از آن را زمینه‌ساز یکسان‌سازی کیفیت آب آشامیدنی در تمامی مناطق ۲۲ گانه پایتخت برشمرد.

وی تصریح کرد: تهران در بحث سرانه ورزشی و آموزشی یکی از محروم‌ترین و کم برخوردارترین مناطق کشور به شمار می‌آید و با وجود ورود خیران به حوزه احداث مدرسه، همچنان با کمبود کلاس درس مواجه است.

مهاجرت مانع از متعادل شدن سرانه‌ها در تهران می‌شود

فرماندار تهران گفت: حجم مهاجرت از دیگر مناطق کشور به پایتخت قابل توجه است و همین موضوع به افزایش حاشیه‌نشینی و در نهایت مطالبه سرانه‌های خدماتی، فرهنگی، آموزشی و درمانی منجر می‌شود.

فرهادی افزود: با تداوم این مهاجرت‌ها که سالانه حجم آن به ۲۵۰ هزار نفر می‌رسد، تهران نمی‌تواند در سرانه‌های مختلف به نقطه متعادلی برسد.

وی یادآورشد: در صورتی که بتوان در شهرها و روستاهای مبدا شغل مناسب برای این افراد ایجاد کرد، قطعا می‌توان شاهد کاهش حجم مهاجرت به پایتخت بود.

۸۵ درصد متکدیان تهران اتباع هستند

فرماندار تهران گفت: طرح جمع‌آوری کودکان کار و خیابانی و متکدیان در سال گذشته اجرا شد و نشان داد که درصد قابل توجهی از این افراد از میان اتباع کشورهای همسایه هستند.

وی اظهار داشت: در مذاکره با سفرای این کشورها نیز بنا شده است این افراد برای ساماندهی به کشور خودشان عودت داده‌ شوند.

کرونا بیشترین تاثیر را در بخش خدمات تهران گذاشت

فرماندار تهران گفت: روند کاهش نرخ بیکاری به طور چشم‌گیری در دولت تدبیر و امید ادامه ‌داشت و به حدود ۱۰ درصد تا پایان سال ۱۳۹۸ رسید تا آنکه شیوع کرونا این وضعیت را به هم ریخت و بیشترین صدمه خود را به بخش خدمات وارد کرد.

وی اعلام کرد: برخلاف سایر استان‌ها، ۶۰ درصد اشتغال تهران مربوط به بخش خدمات است و با شیوع کرونا اغلب افرادی که در این حوزه مشغول به کار بودند، بیکار شده‌اند یا بخشی از توان کاری خود را از دست داده‌اند.

«فرهادی» به بیکاری پنهان موجود در تهران نیز اشاره کرد و ادامه داد: زنان سرپرست خانواری که بیمه نیز نداشتند و در همین بخش خدمات مشغول به کار بودند از این وضعیت متضرر شده‌اند در حالی که آمار اشتغال آنان در جایی به ثبت نرسیده‌است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 گیف متحرک با طرح قلب برای واتساپ و تلگرام