الحاقیه مصوبه ساماندهی و توسعه تاسیسات گردشگری تهران تصویب شد


الحاقیه مصوبه ساماندهی و توسعه تاسیسات گردشگری تهران تصویب شد

تهران- ایرنا- اعضای شورای اسلامی شهر تهران یک فوریت طرح «الحاق عنوان عوارض افزایش ارزش قانونی ناشی از اجرای طرح‌های توسعه شهری در بند «د» مصوبه ساماندهی و توسعه تاسیسات گردشگری در شهر تهران» را با 15 رای تصویب کردند .

اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه در دویست و سی و هفتمین جلسه شورای شهر طرح یاد شده را در دستور کار قرار دادند.

«حسن خلیل‌آبادی» رییس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر به عنوان پیشنهاد دهنده این طرح توضیح داد که کلانشهر تهران به عنوان یکی از اصلی‌ترین دروازه‌های ورود به کشور و دارا بودن جاذبه‌های متنوع تاریخی، گردشگری و غیره از امکانات ویژه‌ای برخوردار است.

وی گفت: تهران می‌تواند مقصد بسیاری از کنفرانس‌های بین‌المللی، همایش‌ها و برنامه‌های گردشگری باشد.

خلیل آبادی تاکید کرد: پیش از این بسته‌های اضطراری اقتصادی در سطوح ملی و محلی برای توسعه سرمایه‌ گذاری در بخش گردشگری طراحی و ابلاغ شده‌است.

این عضو شورای تهران افزود: در شورای شهر تهران نیز برای ساماندهی و توسعه تاسیسات گردشگری در شهر تهران قوانین حمایتی وضع شده که قابل اجرا هستند.

وی با بیان اینکه مصوبه‌ای در شورای شهر داشتیم که عوارض افزایش قانونی اعیانی ناشی از اجرای طرح‌های توسعه شهری در صدور پروانه‌های ساختمانی جدید در آن لحاظ شده است، گفت: اضافه شدن اینگونه عوارض جدید موجب عدم توجیه اقتصادی ط‌رح‌های سرمایه‌گذاری گردشگری و حتی باعث انصراف سرمایه‌ گذاران در حوزه شهری می‌شود.

خلیل آبادی عنوان کرد: به دلیل عدم توجیه اقتصادی طرح‌ها سرمایه‌گذاران گردشگری دیگر رغبتی برای سرمایه‌ گذاری ندارند و دوگانگی در پرداخت عوارض گردشگری میان مصوبه شورای شهر و مجلس شورای اسلامی باعث سردرگمی سرمایه‌ گذاران شده‌است.

به گفته وی، با تصویب طرح یاد شده و اصلاح بند آن، شهرداری مکلف است براساس قوانین بالادستی نسبت به اخذ عوارض اقدام کنند.

در نهایت اعضای شورای شهر با رای قاطع یک فوریت طرح «الحاق عنوان عوارض افزایش ارزش قانونی ناشی از اجرای طرح‌های توسعه شهری در بند «د» مصوبه ساماندهی تاسیسات گردشگری در شهر تهران» را با ۱۵ رای تصویب کردند .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی