کارخانه نئوپان خلخال فعال شد


کارخانه نئوپان خلخال فعال شد

اردبیل _ ایرنا _ معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل از فعالیت و آغاز بکار دوباره کارخانه تولید ورق نئوپان خلخال خبر داد.

به گزارش ایرنا ، ارژنگ عزیزی روز یکشنبه در بازدید از کارخانه نئوپان خلخال افزود: با تلاش‌های صورت گرفته از سوی مسوولان استان و پشتکار سرمایه‌گذار بخش خصوصی و صاحب کارخانه ، فعالیت‌های تولیدی در این واحد صنعتی بزرگ جنوب استان اردبیل آغاز شده است.

وی گفت: با توجه به زمان‌بر بودن خرید هیزم و خوراک اصلی کارخانه نئوپان خلخال هم‌اکنون این کارخانه با ۵۰ درصد ظرفیت تولید خود در یک نوبت کاری در تولید ورق معمولی نئوپان و ورق ملامینه نئوپان فعالیت خود را آغاز کرده و بخش فروش محصولات کارخانه نیز فعال شده است.

وی با تاکید بر فراهم کردن زمینه فروش هیزم فروشندگان خلخال با این کارخانه اظهارداشت: با ادامه خرید هیزم بصورت نقدی و پرداخت قیمت مناسب با بازار هیزم از ۸۵ هزار ریال تا ۱۶۵ هزار ریال به ازای هر کیلوگرم هیزم از طرف کارخانه به فروشندگان ،ظرفیت تولید کامل و به مرز ۱۰۰ درصدی در آینده خواهد رسید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل با بیان اینکه با تعطیلی توقف کار تولید در این واحد صنعتی خرید هیزم نیز متوقف شده بود، گفت: از زمان خرید هیزم در کارخانه نئوپان خلخال از ۱۰ روز پیش تاکنون بیش از ۲ هزار تن هیزم خریداری و انبار شده و با توجه به نقدی هیزم از فروشندگان انتظار می‌رود در روزهای آتی بخش مهمی از خوراک این واحد صنعتی خریداری و مورداستفاده تولید ورق نئوپان در ۲ بخش عادی و ملامینه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه نوسازی و بازسازی تجهیزات تولید نئوپان در این کارخانه موجب افزایش بهره‌وری تولید و کاهش هزینه‌های کارخانه خواهد شد، اظهارداشت: مسوولان دست‌اندرکار اقتصادی استان برای کمک به اجرای طرح جایگزینی ماشین‌آلات جدید به جای امکانات قدیمی این کارخانه همواره اعلام آمادگی می‌کنند.

او گفت: طرح توسعه کارخانه نئوپان خلخال که پس مدتی توقف فعالیت آن از چندی پیش آغاز شده اجرا و زمینه ایجاد ۴۵۰ فرصت شغلی جدید در این واحد صنعتی فراهم خواهد شد.

عزیزی تشریح کرد: با حل مشکل تغییر کاربری ۲ هکتار زمین خریداری شده توسط کارخانه، از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل زمینه اجرای طرح توسعه و افزایش میزان تولید در این واحد صنعتی فراهم خواهد شد.

او اظهارداشت: با توسعه این کارخانه که با پرداخت ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی از سوی بانک صنعت و معدن استان صورت می‌گیرد، ضمن افزایش قابل توجه تولیدات کارخانه ، برای ۴۵۰ نفر زمینه اشتغال جدید فراهم می‌شود.

وی با تقدیر از مسوولان جهاد کشاورزی استان در حل مشکل کاربری زمین خریداری شده برای اجرای طرح توسعه این کارخانه افزود: پروژه زراعت چوب نیز با هدف تامین خوراک و هیزم موردنیاز کارخانه نئوپان در اراضی مستعد حاشیه رودخانه قزل‌اوزن اجرا می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل با بیان اینکه توسعه این کارخانه یکی از مصوبات جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی خلخال در سال گذشته است، از تلاش مسوولان منطقه برای تحقق آن قدردانی کرد.

کارخانه نئوپان خلخال پس از ۲ سال تعطیلی و توقف فعالیت‌های تولیدی، از سوی بنیاد مستضعفان به سرمایه‌گذار بخش خصوصی فروخته شد و پس از راه‌اندازی دوباره توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی آنها دچار توقف و تعطیلی ناشی از دلایل مختلف شده و از ابتدای امسال برای حل مشکل این واحد جلسات مختلفی از سوی استاندار ، مسوولان اقتصادی و قضایی استان تشکیل و بر ادامه فعالیت‌های آن و بازگشت کارگران بیکار شده به سرکار تاکید شده است.

این کارخانه به عنوان بزرگترین واحد صنعتی جنوب اردبیل و تنها واحد صنعتی بزرگ شهرستان خلخال محسوب در صورت تکمیل ظرفیت تولید آن ۲۰۰ نفر در این واحد مشغول بکار می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن