نمایشگاه دفاع مقدس مازندران گشایش یافت


نمایشگاه دفاع مقدس مازندران گشایش یافت

ساری- ایرنا- نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس با مشارکت دستگاه اجرایی ، نظامی و انتظامی و تشکل‌های مردم نهاد فعال در حوزه دفاع مقدس امروز یکشنبه با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران ، معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار و فرمانده سپاه کربلا در ساری گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، این نمایشگاه در محل پارک موزه دفاع مقدس مازندران واقع در حاشیه پل تجن با غرفه های نظامی و فرهنگی آغاز به کار کرد و بازدید از آن به مدت هفت روز با رعایت پروتکل های بهداشتی برای عموم مردم آزاد است.

جهاد کشاورزی ، دانشگاه علوم پزشکی ، حوزه هنری ، نیروهای انتظامی ، نیروی دریایی سپاه ، دانشگاه علوم دریایی نوشهر ، هوانیروز و نیروگاه شهید سلیمی نکا در این نمایشگاه غرفه دارند و دستاوردهای فرهنگی هشت سال دفاع مقدس را به نمایش گذاشته اند.

همچنین در این نمایشگاه ماکت هایی از اداوات و تجهیزات جنگی جبهه های نبرد حق علیه باطل در دوران دفاع مقدس در معرض دید عموم گذاشته شده است.

حضور زنان پرستار در غرفه شهدای سلامت مازندران ، زنان خیاط که مشغول دوزندگی لباس سربازان هستند و یا مشغول تهیه مواد غذایی در قالب پشتیبانان رزمندگان از جلوه های ویژه غرفه های نمایشگاه دفاع مقدس است.

ایجاد میدان مین و انجام عملیات بازگشایی معبر مین و عبور سربازان از آن هم مهم ترین غرفه نمایشگاه دفاع مقدس مازندران است که ایثار و رشادت رزمندگان اسلام را به نمایش گذاشته است.

غرفه سردار سپهبد قاسم سلیمانی نیز به عنوان یک از غرفه های ویژه در این نمایشگاه دایر شده است .

رشادت های زمندگان دفاع مقدس باید در جامعه گسترش بیابد

نمانیده ولی فقیه در مازندران در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره مدافعان راستین اسلام و دوران هشت ساله دفاع مقدس گفت : همه باید ادامه دهندگان راه شهدا باشیم.

حجت اسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی حال و هوای نمایشگاه دفاع مقدس مازندران را بسیار اثر گذار در ترویج فرهنگ ایثار و رشادت های رزمندگان توصیف کرد و افزود : نسل امروز باید بدانند رزمندگان اسلام در سال های جنگ تحمیلی با امکانات ساده و اولیه مقابل جبهه تمام عیار جنگی جامعه بین المللی ایستادگی کردند و دلیل پیروزی در این میدان نابرابر فرمان پذیری از ولی فقیه ، وحدت و پشتیبانی از یکدیگر بوده است.

وی با تاکید بر این نکته که حال و هوا نمایشگاه دفاع مقدس نباید محصور در همین فضا باشد ، اظهار داشت: این حال هوا باید در کوچه ، بازار، ادارات و نهاد ها و در جامعه گسترش و نهادینه شود.

محمدی لائینی گفت : امروز همه مدیون خون شهدا هستیم و نباید آنان را فراموش کنیم.

۳۱ شهریور تا ۶ مهر همزمان با سالروز آغاز هشت سال جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، با عنوان هفته دفاع مقدس نام‌گذاری شده است.

استان مازندران از بدو پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید، ۳۲ هزار جانباز و مجروح و ۲هزار و ۸۰۰ آزاده سرافراز تقدیم نظام اسلامی کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!