نماینده مجلس: کمیته ای برای فقرزدایی در مجلس تشکیل شود


نماینده مجلس: کمیته ای برای فقرزدایی در مجلس تشکیل شود

تهران- ایرنا- نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس انقلابی باید خط فقرزدایی را سرلوحه خطوط اصلی فعالیت‌های خود قرار دهد، پیشنهاد کرد: کمیته‌ای متشکل از نمایندگان چند کمیسیون اجتماعی،‌ اقتصادی و حقوقی قضایی برای فقرزدایی تشکیل شود.

«محمدرضا مبلغی»‌ روز یکشنبه در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس، گفت: دین در ادبیات خود به طور جدی روی کلیدواژه معاش تمرکز کرده و با طرح جمله بسیار بلند و معناداری، معاش و معاد را به یکدیگر پیوند زده است.

وی اضافه کرد: ‌پذیرش این اصل دینی مستلزم پذیرش این واقعیت است که قوام دینداری با ثبات معیشت رابطه تنگاتنگ دارد و راه و شکوفایی دین‌مداری از مسیر نبود تنگناهای معیشتی می‌گذرد.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان تصریح کرد: به همین دلیل مجلس شورای اسلامی لازم است خط فقرزدایی را سرلوحه خطوط اصلی فعالیت‌های خود قرار دهد. براین اساس پیشنهاد می‌شود کمیته‌ای ویژه از سوی مجلس انقلابی متشکل از نمایندگان چند کمیسیون اجتماعی اقتصادی حقوقی و قضایی تشکیل شود و این کمیته دو کار ویژه را برعهده گیرد.

وی ادامه داد: بررسی قوانین ناظر به فقرزدایی از یک طرف و شناسایی کاستی‌ها، نقص‌ها و خلاهای قانون در این زمینه از طرف دیگر، به سمت تهیه طرحی متضمن، قانونی، جامع، منسجم و هم‌افزا به منظور مبارزه با فقر حرکت کرده و این طرح را به مجلس تقدیم کند.

مبلغی کار دیگر این کمیته را انجام وظیفه نظارتی ویژه برشمرد و اظهارکرد: این کمیته به صورت ویژه بر فرآیند فقرزدایی تمرکز کرده و جزء به جزء و مرحله به مرحله و در سطحی فراتر از دیگر گزارش های اجتماعی و اقتصادی، گزارش خود را به مجلس ارائه کند.

این نماینده مجلس با برشماری مشکلات حوزه انتخابیه خود، از جمله این مشکات را بیکاری، رنج بردن از بی آبی، ساخته نشدن سد معشوره عنوان کرد و گفت: هدف از ساخت سد معشوره، کنترل و مدیریت سیلاب ها و تامین آب مورد نیاز ۳۶ هزار هکتار از اراضی پایین دست است. اگر سد معشوره می‌بود، سیل فروردین ۹۸، این‌همه خسارت به دو استان لرستان و خوزستان وارد نمی‌کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلاق روناک یونسی از شوهر دومش ! / خانم بازیگر در کانادا مطلقه شد + عکس شوهران اول و دوم !