سلامت دانش‌آموزان خوزستانی به طور دوره‌ای غربالگری می‌شود


سلامت دانش‌آموزان خوزستانی به طور دوره‌ای غربالگری می‌شود

اهواز- ایرنا- رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز با بیان اینکه بازگشایی مدارس تصمیم بسیار سختی برای سیاستگذاران ملی و استانی بود، گفت: برای رعایت اصول بهداشتی در فضاهای آموزشی استان، وضعیت سلامت دانش آموزان، معلمان و کارکنان مدارس به صورت دوره‌ای غربالگری می‌شود.

مهران احمدی بلوطکی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: با وجود نگرانی‌ها در خصوص بازگشایی مدارس و خطر شیوع بیماری کرونا به دلیل احتمال رعایت نشدن فاصله گذاری اجتماعی، مراکز بهداشتی و درمانی بازدیدهای مستمر خود در راستای حفظ سلامت پرسنل و دانش آموزان را در اولویت کاری قرار داده‌اند و تاکنون بالغ بر ۷۰ درصد مدارس تحت پوشش مرکز بهداشت غرب اهواز مورد بازدید قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه ده‌ها میلیون دانش آموز در سراسر جهان به‌دلیل گسترش پیشرونده کرونا با تعطیلی موقت مدارس روبرو شده‌اند، افزود: بازگشایی مدارس الزاماتی نیاز دارد و وزارت آموزش و پرورش برای این منظور باید اقدام لازم را در دستور کار قرار دهد.

رییس بهداشت مرکز غرب اهواز تصریح‌کرد: در راستای بازدیدهای مستمر کارشناسان بهداشتی از مدارس و اجرای پروتکل‌های پیشگیرانه نشست‌های آموزشی با کادر آموزشی آنها برگزار شده تا با نظارت‌هایی که صورت می‌گیرد، دانش آموزان ضمن توانمندسازی از سطح سواد بهداشتی بیشتری برخوردار شوند.

احمدی بلوطکی با بیان اینکه در صورت هرگونه غفلت می‌توان گفت که مدارس از مهترین نقاط بحرانی برای شیوع کرونا خواهند بود، افزود: به‌همین دلیل رعایت تمام اصول بهداشتی به‌ویژه الزام به استفاده از ماسک، شست و شوی مرتب دست‌ها، ضدعفونی سطوح، فاصله‌گذاری اجتماعی و تهویه مناسب کلاس‌ها باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: در صورت رعایت پروتکل‌ها، خانواده دانش آموزان نباید نگران مراجعه فرزندان خود به مدارس باشند؛ بنابر این به واسطه نگرانی‌های مکرر نیازی به حضور خانواده‌ها در محیط مدارس نیست.

رییس بهداشت مرکز غرب اهواز اضافه‌کرد: همچنین در صورت مشخص شدن ابتلای دانش آموز و یا کارکنان مدرسه، باید به مدت ۱۴ روز در خانه به‌سر ببرند تا دوره درمانی مربوط به این بیماری طی شود و بازگشت هرکدام از مبتلایان به مدرسه منوط به اخذ گواهی پزشکی است.

جمعیت دانش آموزی امسال خوزستان یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر است که ۶۴ هزار نفر نیروی فرهنگی مسئولیت آموزش و تعلیم و تربیت آنها را برعهده دارند.

این تعداد دانش آموز در ۵۴ هزار کلاس درس مشغول به تحصیل خواهند شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟