تقدیم سه نسل از شهدا به اسلام و نظام در مسجد علوی/ اجرای مستمر طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم در بزرگداشت شهدا


تقدیم سه نسل از شهدا به اسلام و نظام در مسجد علوی/ اجرای مستمر طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم در بزرگداشت شهدا

حجت‌الاسلام مقدم قوچانی با اشاره به تقدیم سه نسل از شهدا به کشور و انقلاب از سوی مسجد علوی، گفت: طرح تلاوت نور با نیت اهدای ثواب آن به روح شهدا و نیز طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم را برای ادای احترام به مقام آن شهدای والامقام اجرا می‌کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین «سید علی مقدم قوچانی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به سابقه بیش از صد ساله مسجد علوی (واقع در تهران، خیابان شهید نجار محمودی، کوچه شهید غنیان)، اظهار کرد: جوانان این مسجد جزو نیروهای پیشتاز انقلابی بودند که در همراه کردن اعضای کادر نیروی هوایی ارتش با حرکت انقلابی مردم ایران نقش آفرین بودند. ضمنا برخی از ارتشی ها در نماز جماعت و سایر برنامه های این‌ مسجد شرکت می کردند.

امام جماعت مسجد علوی افزود: زمانی مطلع شدیم چند تن از کارکنان ستاد فرماندهی نیروی هوایی ارتش که در خیابان پیروزی واقع است، در نماز جماعت ظهر این مسجد در ماه رمضان شرکت می کنند درحالی که در آن ساعت باید در محل کار خود حاضر می بودند، علت را که جویا شدیم، گفتند به فرماندهان خود اعلام می کنند ترجیح می دهند ناهار را در کنار خانواده های شان میل کنند و برای این کار هر روز مرخصی درخواست می کردند تا بتوانند روزه بگیرند.

وی در ادامه با بیان اینکه اهالی مسجد علوی در تکثیر و توزیع اعلامیه ها و بیانیه ها و نوارهای سخنرانی امام خمینی (ره) فعالیت داشتند و تعدادی از آنان در جریان این اقدامات انقلابی، دستگیر و شکنجه شدند و چند تن از آنان به شهادت نیز رسیدند، گفت: بچه های این مسجد با پیروزی انقلاب اسلامی، در مبارزه با گروهک های منحرف و التقاطی ضد انقلاب و دفاع از مرزهای کشور در برابر تهاجم عراق، فعالیت داشتند و بیش از ۶۰ نفر از آنان به شهادت رسیدند.

مقدم قوچانی ادامه داد: انقلاب برای تداوم حرکت عظیم خود در هر دوره ای در معرض تهدیدات دشمنان قرار دارد که ظهور گروه های تروریستی همچون داعش از جمله آنها است که در مقابله با این تهدیدات نیز مسجدی ها جان برکف بودند و دو تن از جوانان بسیجی و پاسدار مسجد علوی نیز جزو شهدای مدافع حرم هستند.

وی در ادامه با اشاره به تجلیل از خانواده های ایثارگران در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و هفته دفاع مقدس و حماسه نهم دی، اظهار کرد: اهالی این مسجد هر شب برنامه قرائت و تفسیر یک صفحه از قرآن را به یاد یک تن از شهدای این خانه خدا برگزار می کنند و قرار است برنامه تکریم خانواده شهدا، جانبازان و رزمندگان دوره دفاع مقدس، همسو با طرح ملی سه شنبه های تکریم، جزو برنامه های ثابت این‌ مسجد شود.

امام جماعت مسجد علوی در پایان، یادآور شد: اهالی این مسجد هر گاه که انقلاب اسلامی نیازمند باشد در صف مدافعان اسلام، نظام، حرم های اهل بست (ع) و کشور قرار می گیرند همچنان که فرزندم، سید مصطفی مقدم قوچانی به عنوان یکی از اعضای فعال این خانه خدا همچون ده ها تن دیگر از اهالی این مسجد، در جنگ تحمیلی به شهادت رسید.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟