اجرای پویش «هر عمود، یک جفت کفش» در آستانه اربعین/ تهدید کرونا کمک مومنانه را به فرهنگ مسجدی تبدیل کرد


اجرای پویش «هر عمود، یک جفت کفش» در آستانه اربعین/ تهدید کرونا کمک مومنانه را به فرهنگ مسجدی تبدیل کرد

حجت‌الاسلام نادعلی گفت: مرکز نیکوکاری مسجد امام حسن عسکری(ع) پویش «هر عمود، یک جفت کفش» را آغاز کرده تا طی آن بتواند 1452 عدد کفش برای کودکان کار تهیه کند. انتخاب این عدد هم به دلیل واقع‌ شدن 1452 عمود در مسیر پیاده‌روی اربعین از نجف تا کربلا است.

حجت الاسلام و المسلمین «مهدی نادعلی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا که تهدید بزرگ برای جامعه بشری محسوب می شود و مشکلات متعددی برای مردم در سرتاسر جهان ایجاد کرده، به ابتکار برخی از افراد فرصت هایی را نیز به همراه داشته، اظهار کرد: مسجدی ها و هیئتی ها در کشورمان از جمله افرادی هستند که توانستند تهدید کرونا را به فرصت خدمت دائمی به نیازمندان و اقشار کم در آمد تبدیل کنند.

امام جماعت مسجد امام حسن عسکری (ع) (واقع در تهران، بلوار فردوس) افزود: اهالی این مسجد نیز در دوره شیوع ویروس کرونا توانستند در پی تاکیدات مقام معظم رهبری، موضوع کمک مومنانه را به یک فرهنگ و سنت تبدیل کنند که تاکنون نیز طی هفت ماه اخیر در چند نوبت، نان رایگان و بسته های ارزاق را به دست نیازمندان رساندند.

وی اضافه کرد: اهالی مسجد امام حسن عسکری(ع) همچنین در زمینه تولید ماسک، گان و شیلد و آب میوه طبیعی و توزیع آن میان مدافعان سلامت و خانواده های نیازمند فعال بودند که در کنار ضد عفونی کردن معابر و اماکن عمومی همچنان ادامه دارد.

نادعلی در ادامه به برنامه ریزی مسجد امام حسن عسکری(ع) برای شریک شدن مردم در ثواب زیارت اربعین حضرت سیدالشهدا (ع) اشاره کرد و گفت: مرکز نیکوکاری این مسجد پویش «هر عمود، یک جفت کفش» را آغاز کرده تا طی آن بتواند 1452 جفت کفش را برای کودکان کار تهیه کند. انتخاب این عدد هم به دلیل واقع شدن 1452 عمود در مسیر پیاده روی اربعین از نجف تا کربلا است.

وی ادامه داد: هر فردی می تواند به هر مبلغ که می خواهد در اجرای این پویش، شرکت کند ولی مبلغ اعلام شده از سوی مسجد امام حسن عسکری(ع)، 50 هزار تومان به ازای هر عمود است.

امام جماعت مسجد امام حسن عسکری (ع) خاطرنشان کرد: ان شاءالله مشارکت مردم در کمک مومنانه به نیازمندان به ویژه دانش آموزان نیازمند می تواند زمینه بهره بردن آنان از ثواب زیارت اربعین را فراهم کند و به این صورت همه جزو مجریان رزمایش مواسات و همدلی طبق فرمایش مقام معظم رهبری باشیم.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه