اقامتگاه‌های بوم‌گردی شیروان با 25 درصد ظرفیت فعالیت می‌کند


اقامتگاه‌های بوم‌گردی شیروان با 25 درصد ظرفیت فعالیت می‌کند

بجنورد- ایرنا- معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، هم‌اینک اقامتگاه‌های بوم‌گردی شهرستان شیروان با 25 درصد ظرفیت فعالیت می‌کند.

ابوالفضل اسماعیلی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: صنعت گردشگری شیروان از کرونا هشت میلیارد ریال خسارت دیده و بسیاری از کارگران شاغل در سفره خانه های سنتی، اقامتگاه های بوم گردی و دیگر بخشهای مرتبط بیکار شده اند.

وی تعداد اقامتگاه های بوم گردی فعال این شهرستان را پنج باب شامل اقامتگاه یحیی بیگ در شهر زیارت، سلیمی، بهجتی و دره بهشت در روستای هدف گردشگری زوارم بخش مرکزی و شب های فیروزه در روستای فیروزه عنوان کرد.

اسماعیلی افزود: طی یکسال اخیر درخواست کننده برای ایجاد اقامتگاه بوم گردی در این شهرستان نسبت به قبل افزایش داشته که اینک سفره خانه سنتی روستای گره زو، اقامتگاه بوم گردی روستای قلجق و یک مجتمع گردشگری در روستای امان آباد بخش مرکزی شهرستان در دست ساخت است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی با بیان اینکه هفت نفر در حال تکمیل مدارک و پرونده خود برای احداث اقامتگاه بومگردی هستند گفت: اینک سه طرح در دست ساخت ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برآورد کل اعتبارات هزینه شده در آن ۸۰ میلیارد ریال با اشتغالزایی ۱۸ نفر است.

اسماعیلی گفت: از مجموع کل اعتبارات سرمایه گذاری شده برای طرح های مزبور ۳۰ درصد آورده متقاضی و مابقی تسهیلات پرداختی است که با کارمزد هفت درصد و بازپرداخت پنج ساله اعطا می شود که تسهیلات مصوب شده ولی امسال هنوز اعتباری اختصاص داده نشده است.

وی گفت: سال گذشته از محل اعتبارات دولتی سه میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال اعتبار برای گردشگری شیروان تخصیص داده شد که امسال تاکنون ۴۰۰ میلیون ریال برای اجرای محوطه اردوگاه زوارم هزینه شده است.

شیروان دارای ۶ منطقه هدف گردشگری شامل روستای گلیان، اسطرخی، زوارم، قلعه زو، اوغاز در بخش مرکزی و گلیل در بخش سرحد است.

شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت انواع خودرو لیفان در تاریخ 19 اردیبهشت+جدول