یک غزل‌سرا: ادبیات دفاع مقدس از رسته‌های مهم شعر معاصر است


یک غزل‌سرا: ادبیات دفاع مقدس از رسته‌های مهم شعر معاصر است

گناوه – ایرنا - یک شاعر و غزل‌سرای کشور گفت: ادبیات دفاع مقدس دربرگیرنده یک دوره درخشان و یکی از رسته‌ها و رشته‌های مهم در شعر معاصر است.

به گزارش ایرنا، علیرضا بدیع روز جمعه در نشست مجازی گرامیداشت روز شعر و ادب فارسی با دانشجویان دانشگاه پیام نور و تعدادی از شاعران شهرستان گناوه افزود: ادبیات دفاع مقدس پیش از این به عنوان ادبیات حماسی شناخته می‌شد اما در شعر معاصر، به عنوان یک زیرمجموعه و یک شاخه تنومند ادبی در جهان به نام ادبیات دفاع مقدس نمود پیدا کرد و آثار و شاهکارهای بزرگی در این زمینه خلق شد.

وی اظهار کرد: در واقع هیچ شاعری نبوده که در دهه ۶۰ زندگی کند و شاهکار و اثری راجع به امر دفاع مقدس که با سرشت و سرنوشت ما ایرانیان گره خورده خلق نکند.

کارشناس شعر و ترانه سرای کشور گفت: منظومه سیدعلی موسوی گرمارودی، محمد علی معلم دامغانی، سعید بیابانکی، غزل و رباعی مرحوم قیصر امین پور و سیدحسن حسینی شاعرانی هستند که شعرهایی در وصف دفاع مقدس نوشتند.

وی ادامه داد: یکی از زیباترین شعرهای دفاع مقدس که از سوی سیمین بهبهانی نوشته و سروده در ارتباط با یک جانباز ۲۰ ساله با مضمون " شلوار تاب خورده دارد ، مردی که یک پا ندارد " است.

بدیع افزود: سیمین بهبهانی با شعرهای زیبایی که در ارتباط با دفاع مقدس نوشت، راه را برای دیگر شاعران باز کرد.

شاعر و غزل سرای کشور با گرامیداشت روز شعر ادب فارسی گفت: اگر بخواهیم با یک چیز در تاریخ و جغرافیا و در جهان شناخته شویم همانا شعر ادب فارسی است.

شعرخوانی شاعر کشور علیرضا بدیع و عزت خلیفه زاده شاعر گناوه از جمله برنامه‌های این نشست مجازی بود.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(عکس) استایل سنتی بازیگر زخم‌کاری جلب‌توجه کرد