رییس اتحادیه: مهمانپذیرهای تهران کرونا را مهار کردند


رییس اتحادیه: مهمانپذیرهای تهران کرونا را مهار کردند

تهران- ایرنا- رئیس اتحادیه مهمان‌پذیران استان تهران گفت: در سایه رعایت توصیه‌های بهداشتی هیچکدام از مهمانپذیرهای استان تجربه ابتلای مسافران به کرونا را نداشت و تاکنون مشکلی در این زمینه برای اقامت‌کنندگان ایجاد نشده‌ است.

شاهرخ محمدزاده روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تعطیلی این اماکن در روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا الزامی شد و این روال تا اواخر اردیبهشت ادامه داشت که خسارت زیادی به این بخش وارد کرد اما پس از آن فعالیت ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز شد.

وی ادامه داد: از زمان آغاز فعالیت مجدد مهمانپذیرها و مسافرخانه‌ها از اواخر اردیبهشت، اقلام بهداشتی مورد نیاز برای ضدعفونی و گندزدایی به صورت مستمر تامین و رعایت بهداشت با جدیت دنبال شد تا هم فعالیت‌ها ادامه داشته باشد و هم مسافران در فضایی ایمن اسکان یابند.
وی اضافه کرد: این اقلام بهداشتی از جمله مواد ضدعفونی‌کننده، تب‌سنج و ماسک را اتحادیه به صورت متمرکز تامین و بین واحدهای مختلف توزیع کرد.
«محمدزاده» اظهار داشت: در سایه رعایت توصیه‌های بهداشتی هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در میان کارکنان مهمانپذیران هم گزارش نشده است.
رئیس اتحادیه مهمانپذیران استان تهران با تاکید بر اینکه دولت اجرای کارهای مختلف را به بخش خصوصی بسپارد و خودش نظارت کند، اظهار داشت: صاحبان مهمانپذیرها در مدت تعطیلی این مراکز، علاوه بر دستمزد نیروها، حق بیمه، مالیات و هزینه نگهداری را هم پرداخت کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه به خاطر شیوع ویروس کرونا هنوز تسهیلاتی در اختیار جامعه مهمانپذیران قرار نگرفته است، بیان کرد: یک ماه خسارت در این صنف معادل سود سالانه فعالان این بخش محسوب می‌شود چون هزینه نگهداری از اماکن چشمگیر است.

به گفته وی اکنون ۲ هزار و ۵۰۰ نفر نیرو در مجموعه این صنف فعالیت می‌کنند که به حمایت نیاز دارند.

بیماری کرونا از روزهای پایانی بهمن سال ۱۳۹۸ کشور را درگیر کرده که در پی آن تاکنون ۴۱۳ هزار و ۱۴۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و تعداد جان‌باختگان کرونا در کشور به ۲۳ هزار و ۸۰۸ نفر رسیده است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب کلاس اول دبستان