404 نفر در واحدهای صنعتی مریوان اشتغال دارند


404 نفر در واحدهای صنعتی مریوان اشتغال دارند

سنندج - ایرنا - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مریوان گفت: در حال حاضر 404 نفر در واحدهای صنعتی و تولیدی این شهرستان مشغول به کار و فعالیت هستند.

آزاد برتنی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون ۴۵ واحد تولیدی صنعتی در مریوان وجود دارد که از این تعداد پنج واحد غیرفعال و بقیه فعال هستند،

وی با بیان اینکه برخی واحدها به صورت فصلی کار می‌کنند، افزود: در مجموع وضعیت اغلب واحدهای تولیدی در بخش صنعت مطلوب است اما برخی واحدها از لحاظ مسائل بانکی دچار مشکل و بدهی هستند که امیدواریم مشکلات آنها زودتر رفع شود.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مریوان یادآور شد: ۱۳ واحد معدنی هم در این شهرستان وجود دارد که هشت مورد فعال و پنج واحد نیز غیرفعال است که آنها هم بدهی بانکی دارند و در صدد رفع مشکلات شان هستیم.

برتنی بر تلاش برای حمایت از واحدهای صنعتی غیرفعال در شهرستان مریوان اشاره کرد و گفت: امسال به یک واحد تولیدی در بخش صنعت یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شد.

وی به ظرفیت مرز باشماق برای تبادل و صادرات کالا اشاره کرد و افزود: در صورت حمایت بیشتر بانک‌ها در بحث تسهیلات، امکان توسعه واحدهای تولیدی در این منطقه فراهم است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مریوان با بیان اینکه روزانه محموله کالا و سوخت حدود ۴۰۰ کامیون از مرز باشماق صادر می‌شود، تاکید کرد: با وجود شیوع کرونا، امسال صادرات در این مرز بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داشت و قطع نشد.

مریوان در ۱۳۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان