جدی شدن کرونا در کرمانشاه با قرار گرفتن هشت شهرستان در وضعیت قرمز


جدی شدن کرونا در کرمانشاه با قرار گرفتن هشت شهرستان در وضعیت قرمز

کرمانشاه- ایرنا- وضعیت کرونا در استان کرمانشاه در 24 ساعته گذشته با ابتلای 37 نفر بیمار جدید مثبت و فوت چهار نفر بار دیگر اوج گرفته و اکنون از مجموع 14 شهرستان هشت شهرستان در وضعیت قرمز به سر می‌برند.

شهرستان های پاوه، ثلاث باباجانی، دالاهو، سرپل ذهاب، سنقر و کلیایی، صحنه، گیلانغرب و هرسین هم اکنون در وضعیت قرمز قرار دارند.
هفت ماه از شیوع ویروس کرونا می‌گذرد و این ویروس در برخی از ماه‌ها به دلیل رعایت مردم در توجه به توصیه های بهداشتی آمار مبتلایان و فوتی ها کاهش چشمگیری یافت اما در روزهای اخیر به دلیل عادی شدن شرایط و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی از سوی برخی، آمار مبتلایان و فوتی ها باز هم افزایش پیدا کرده است.

چهار فوتی و شناسایی ۳۷ بیمار مثبت

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با هشدار نسبت به اوج گیری کرونا در استان در روزهای اخیر گفت: در شبانه‌ روز گذشته ۳۷ مورد بیمار مثبت بستری مبتلا به کرونا در استان شناسایی شدند و جمع موارد مثبت بستری به چهار هزار و ۴۷ نفر رسید.

«مهدی محمدی» با بیان اینکه با احتساب موارد فوت در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع جان باختگان در اثر ابتلا به کرونا در استان کرمانشاه از ابتدای اپیدمی تاکنون به ۵۶۹ نفر رسید.

محمدی افزود: از ابتدای شروع اپیدمی کرونا تاکنون در استان ۱۱ هزار و ۸۳۵ نفر بستری و ۱۰ هزار و ۹۴۵ نفر نیز بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند.

به گفته او، همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۷۶ بیمار جدید با علایم بیماری کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده و ۴۵ نفر نیز پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده اند.

جدی شدن کرونا در کرمانشاه با قرار گرفتن هشت شهرستان در وضعیت قرمز

لباس رزم بر تن کنید

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه در ادامه سخنانش با بیان اینکه کرونا به صورت جدی به جنگ با مردم آمده است، گفت: از مردم کرمانشاه می خواهم اسلحه‌هایشان را که «ماسک» است آماده کنند، مهمات را که شستن دست‌ها نیز مهیا کنند و لباس رزم و دفاع از خودشان و خانواده‌اشان را که رعایت فاصله فیزیکی با دیگران است، بپوشند.

محمدی با بیان اینکه کرونا در کرمانشاه خیلی جدی است، افزود: اکنون شهرستان‌های پاوه، ثلاث‌باباجانی، دالاهو، سرپل‌ذهاب، سنقر، صحنه، گیلانغرب و هرسین در وضعیت قرمز هستند.

حساسیت مردم نسبت به کرونا کاهش یافته است

سخنگوی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه در روزهای اخیر تعداد بیماران کووید ۱۹ در استان افزایش پیدا کرده است، گفت: این افزایش به دلیل کاهش حساسیت مردم نسبت به کرونا، رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک است.

دکتر« ابراهیم شکیبا» همچنین افزود: برگزاری آیین ها، تجمع‌ها و توجه نکردن به توصیه های بهداشتی از جمله رعایت نکردن فاصله فیزیکی از دلایل دیگر افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان است که ما از قبل این افزایش را پیش بینی کرده بودیم.

وی تصریح کرد که اکنون در خیابان و بازار موضوع کرونا برای مردم عادی شده و کمتر از ماسک استفاده می کنند و فاصله گذاری اجتماعی هم کم شده و مردم مانند شرایط عادی رفتار می‌کنند.

مردم با بخش سلامت بیشتر همکاری کنند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه این گفت و گو با بیان اینکه مردم استان از زمان شروع اپیدمی کرونا تاکنون همکاری های خوبی با کادر سلامت داشته اند، گفت: انتظار داریم مردم همچنان این همکاری و تعامل با ما را ادامه دهند.

دکتر شکیبا افزود: تنها راهکار شکست کرونا پیشگیری است و پیشگیری هم با استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و رعایت پروتکل های بهداشتی ممکن است.

او از مردم خواست از بدو خروج از منزل تا بازگشت از ماسک استفاده کنند و بدون ماسک خانه را ترک نکنند.

او شستن مرتب دست ها را از دیگر راهکارهای پیشگیری از کرونا دانست و گفت: با رعایت این چند توصیه می توانیم از کرونا در امان بمانیم.

جدی شدن کرونا در کرمانشاه با قرار گرفتن هشت شهرستان در وضعیت قرمز

سفرهای غیرضروری را حذف کنید

رییس مجتمع بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه نیز روز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه کرونا در کرمانشاه بار دیگر اوج گرفته و موج این بار به دلیل نزدیکی به فصل سرما جدی است از مردم خواست سفرهای غیرضرروی را حذف کنند و در خانه بمانند.

دکتر «علی سروش» موج جدید کرونا را جدی تر و خطرناکتر از موج های قبلی دانست و افزود: نزدیکی به فصل سرما و توام شدن بروز آنفلوانزا با کرونا می تواند سلامت مردم به تهدید کند.

او حذف تجمعات و سفرهای غیرضروری را یکی از راهکارهای برای حذف چرخه انتقال ویروس دانست و گفت: استفاده مستمر از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی حدود ۲ متری نیز در پیشگیری از ابتلای به کرونا بسیار موثر است.

وی رعایت پروتکل های بهداشتی را نیز مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: تنها راه عبور از این بحران همکاری و تعامل مردم با رعایت توصیه های بهداشتی است.

امکانات خوب است اما کادر درمان خسته‌اند

رییس مجتمع بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در این مجتمع امکانات لازم برای بستری و مداوای بیماران مبتلا به کرونا فراهم شده است، گفت: از نظر امکانات مشکل چندانی نداریم اما با گذشت هفت ماه از شیوع کرونا، کادر درمان واقعا خسته و فرسوده شده‌اند.

سروش افزود: اکنون بیمارستان از نظر امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی آماده ارایه خدمات به مردم را دارد، افزود: علاوه بر بیماران کرونایی به سایر بیماران نیز اطمینان می دهیم که در بیمارستان همه پروتکل‌های بهداشتی رعایت می شود و با اطمینان می توانیم بیماران را بستری و مداوا کنیم.

او تاکید کرد که مادر همه بخش‌ها امکانات لازم را برای تامین سلامت بیماران و همراهان آنها اختصاص داده ایم و مشکلی در این ارتباط نداریم.

او با اشاره به فصل سرما و تلاقی آنفلوانزا با کووید ۱۹، تاکید کرد که با شروع فصل سرما از مردم می‌خواهیم که به صورت جدی‌تری پروتکل‌ها را رعایت کنند.

جدی شدن کرونا در کرمانشاه با قرار گرفتن هشت شهرستان در وضعیت قرمز

کرمانشاه در وضعیت هشدار
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۴۱۳ هزار و ۱۴۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۷۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۳ هزار و ۸۰۸ نفر رسیده است.

«سیما سادات لاری» روز پنجشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۸۱۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۶۲۸ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۱۳ هزار و ۱۴۹ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۳ هزار و ۸۰۸ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۳۵۳ هزار و ۸۴۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین سه هزار و ۸۴۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری بیان کرد: تاکنون سه میلیون و ۶۶۷ هزار و ۵۵۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی افزود: براساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه