دانش آموزان مازندران حدود 27 هزار وام قرض‌الحسنه گوشی هوشمند می‌گیرند


دانش آموزان مازندران حدود 27 هزار وام قرض‌الحسنه گوشی هوشمند می‌گیرند

ساری - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت که برای تامین گوشی هوشمند دانش آموزان خانواده‌های کم بضاعت استان 26 هزار و 800 وام قرض‌الحسنه در نظر گرفته شده است.

به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش مازندران ، علیرضا سعدی پور در گردهمایی مدیران آموزش و پرورش مناطق غرب مازندران افزود که ۶ هزار و ۸۰۰ وام با بهره ۱۸ درصد هم برای تهیه گوشی هوشمند به معلمان استان پرداخت می شود.

وی گفت که وام های در نظر گرفته شده در آینده نزدیک پرداخت و مشکل این بخش از دانش آموزان و معلمان برای آموزش مجازی حل خواهد شد.

سعدی پور با تاکید بر این نکته که اولویت آموزش و پرورش سلامت معلمان و دانش آموزان در شرایط کرونایی کنونی است ، افزود : فراهم سازی بستر آموزشی و محیطی امن برای آموزش حضوری دانش آموزان می تواند از نگرانی خانواده ها بکاهد.

وی بر ضرورت گفت و گو میان ذینفعان گوناگون تعلیم و تربیت در شرایط کنونی کشور برای تداوم آموزش تاکید کرد و گفت : اعتماد سازی و رسیدن به فهم مشترک راه برون رفت از مشکلات است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تاکید کرد : مدیران ملزم هستند با توجه به اطلس دسترسی دانش آموزان به روش های مختلف آموزشی، بحث آموزش را در مدارس در راستای روش های مختلفی که موجود است پیگیری کنند.

وی بر ضرورت نهادینه کردن فرهنگ گفتمان سازی تاکید کرد و گفت : نگاه و نگرش ها باید به سمتی هدایت شود که به فهم مشترکی از آموزش در جامعه بینجامد و این امر میسر نخواهد شد مگر با ارتباط بیشتر با سایر دستگاه ها و دیگر مخاطبان آموزش وپرورش.

مازندران در سال تحصیلی جدید بیش از ۵۰۸ هزار دانش آموز از مقطع ابتدایی تا پایان متوسطه دوم دارد.

بر اساس اعلام مسئولان اداره کل آموزش و پرورش مازندران ، دستکم ۴۰ هزار دانش آموز این استان برای بهره گیری از آموزش مجازی فاقد ابزار هوشمند آموزشی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان