سیکاپل جویبار با سه میلیارد ریال اعتبار جدید تکمیل می‌شود


سیکاپل جویبار با سه میلیارد ریال اعتبار جدید تکمیل می‌شود

ساری - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت که از محل اعتبارات حوادث غیرمترقبه استان سه میلیارد ریال برای تکمیل پروژه سیکاپل شهرستان جویبار پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اصغر احمدی روز پنجشنبه در بازدید از بعضی طرح های ایمن سازی شهرستان جویبار در برابر حوادث غیرمترقبه افزود که این مبلغ برای ایجاد رمپ ورودی و خروجی پل در نظر گرفته شده است که به محض تخصیص اعتبار عملیات اجرایی آن شروع می شود.

وی با اعلام این که پارسال هم از محل اعتبارات حوادث غیرمترقبه مازندران پنج میلیارد ریال برای ساخت سیکاپل هزینه شده بود ، ابراز امیدواری کرد که با تخصیص اعتبارات جدید این پل تکمیل و در برابر حوادث ایمن شود.

بخشی از پل تاریخی ۳۰۰ ساله سیکاپل جویبار بهمن ماه سال ۸۹ بر اثر سیلاب تخریب و سال ۹۰ هم با سیلاب دیگری عملا غیرقابل استفاده شد. با تخریب این پل راه ارتباطی اهالی ۲۰ روستا با مرکز شهر جویبار از ۲ کیلومتر به ۱۵ کیلومتر افزایش یافت. ساخت پل جدید برای رفع مشکل روستاییان سال ۹۱ از سوی راه و شهرسازی شروع شد ولی بعدا در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفت.

احمدی همچنین از درخواست اعتبار پنج میلیارد ریالی برای تکمیل پل لاریم جویبار خبر داد و گفت : منتظر تخصیص این اعتبار هم هستیم تا کار را انجام دهیم.

وی با اعلام این که پارسال از محل اعتبارات حوادث غیرمترقبه مازندران ۴۲ میلیارد ریال برای ۱۷ پروژه شهرستان جویبار در نظر گرفته شده بود ، افزود : این اعتبارات در اختیار هفت دستگاه اجرایی قرار گرفته بود تا پروژه ها را تکمیل کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت : اعتبارات حوادث غیرمترقبه استان امسال هنوز ابلاغ نشده است و طبق معمول نیمه دوم سال ابلاغ خواهد شد که به محض ابلاغ ما آن را به اطلاع فرمانداران خواهیم رساند.

فرماندار جویبار هم در این بازدید گفت : عملیات اجرایی پل جدید سیکاپل از سال ۹۱ آغاز شد و هم اکنون بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سیدعلی اسد افزود : هم اکنون زیرسازی و ایمن سازی پل باقی مانده تا این طرح به بهره بردرای برسد.

وی از دستگاه های اجرایی متولی خواست تا زمان بهره برداری سیکاپل را اعلام کنند و تاکید کرد : با توجه به شروع فصل پاییز و زمستان و بارندگی های پیش رو ، بهتر است این پل هر چه سریع تر به بهره برداری برسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی