صحیفه سجادیه در تمدن سازی اسلامی نقش دارد 


صحیفه سجادیه در تمدن سازی اسلامی نقش دارد 

حجت الاسلام محمدتقی سعیدی گفت: طبق بیانات مقام معظم رهبری کتاب صحیفه سجادیه می تواند جامعه ساز باشد و ترویج فرهنگ مطالعه این کتاب ارزشمند و عمل به آن در تمدن سازی اسلامی نقش دارد.

حجت الاسلام «محمد تقی سعیدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: صحیفه به معنای نامه، کتاب و ورق است و نام های صحیفه سجادیه اخت القرآن، انجیل اهل بیت (ع)، زبور آل محمد و صحیفه کامله می باشد.

امام جماعت مسجد حضرت زهرا (س) جیرفت بیان کرد: یکی از آثار مکتوبی که بعد از قرآن کریم و نهج البلاغه در اوایل اسلام توسط امام سجاد (ع) به رشته تحریر در آمده است، صحیفه سجادیه می باشد و یکی از راه های استفاده صحیح و مفید از این کتاب، مطالعه همراه با تفکر و تدبر در آن است تا بتوان مطالب این کتاب را بهتر درک کرده و در زندگی خود به کار برد.

وی با اشاره به نقش صحیفه سجادیه در تمدن سازی اسلامی، ابراز کرد: آنچه که از بیانات مقام معظم رهبری در این خصوص بر می آید این است که در دوران امامت امام سجاد (ع) فضای فکری و اخلاقی جامعه با وجود حکومت بنی امیه دچار انحطاط اخلاقی و معنوی شده بود.

حجت الاسلام سعیدی اظهار کرد: در دوران خلافت بنی امیه بسیاری از اصول دینی و مذهبی تحریف شده بود و آن حضرت برای ترویج اسلام ناب محمدی، احیای اصول اخلاقی و جلوگیری از فساد اخلاقی و انحراف دینی مردم، کتاب صحیفه سجادیه را به رشته تحریر در آورد.

امام جماعت مسجد حضرت زهرا (س) جیرفت اضافه کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بر اخلاق و معنویت که یکی از سر فصل های تمدن سازی اسلامی است بنابراین ما می توانیم با بهره گیری از صحیفه سجادیه اخلاق و معنویت را تقویت کنیم.

وی عنوان کرد: پس طبق بیانات مقام معظم رهبری کتاب صحیفه سجادیه می تواند جامعه ساز باشد و ترویج فرهنگ مطالعه این کتاب ارزشمند و عمل به آن در تمدن سازی اسلامی نقش دارد.

حجت الاسلام سعیدی با بیان ابن مطلب که صحیفه سجادیه باید به بطن خانواده راه یابد، تاکید کرد: اصلی ترین رکن تمدن اسلامی این است که از انحراف و انحطاط جامعه جلوگیری شود و برای تحقق این مهم می توان از کتاب های نهج البلاغه و صحیفه سجادیه بهره برد.

امام جماعت مسجد حضرت زهرا (س) جیرفت در خاتمه با اشاره به اهمیت خواندن دعاهای صحیفه سجادیه، یادآور شد: دعای مکارم الاخلاق و دعای هفتم صحیفه سجادیه از جمله دعاهایی است که باید همگی به خواندن آنها مداومت داشته باشیم و در ترجمه آنها نیز تدبر کنیم.

پایان پیام/586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)