مسکن‌های مهر استان سمنان نیازمند ساخت 42 مدرسه


مسکن‌های مهر استان سمنان نیازمند ساخت 42 مدرسه

سمنان - ایرنا - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: کمبود فضای آموزشی در شهرک‌های مسکن مهر این استان با ساخت 42 مدرسه دیگر رفع می‌شود.

سعید هژبری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: ۱۱ فضای آموزشی در شهرک‌های مسکن مهر استان سمنان ساخته شد، اما با توجه به آمار بالای جمعیت ساکن، این تعداد مدرسه کافی نیست.

وی ادامه داد: ۲۸ هزار و ۳۰۰ واحد در شهرک‌های مسکن مهر استان سمنان ساخته شده است و ضرورت دارد تامین فضای آموزشی، مسجد و درمانگاه برای ساکنان این مناطق در نظر گرفته شود.

وی اضافه کرد: باید فرهنگ مشارکت در کار خداپسندانه مدرسه‌سازی در جامعه نهادینه شود تا خانواده‌ها اموال خود را پس‌از درگذشتشان در کار خیر مانند ساخت فضای آموزشی صرف کنند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: فضای معنوی ماه‌های محرم و صفر فرصتی است برای توجه به معارف دینی در نوع دوستی و ارج نهادن به ارزش آموزش و نظام تعلیم و تربیت تا خیران بخشی از اموال خود را در توسعه فضای آموزشی نذر کنند

وی با تاکید بر کمک خیران در رفع کمبود فضای آموزشی بیان کرد: بسته‌ تحولی «آجر به آجر» زمینه‌ساز مشارکت‌ تمام اقشار مردم، همکاری خیران مدرسه‌ساز و گروه‌های مردم‌نهاد در ساخت و تجهیز مدارس استان متناسب با توان آنان است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان تصریح کرد: در طرح آجر به آجر هر یک از افراد جامعه می‌توانند با اندک سرمایه در امر خداپسندانه مدرسه‌سازی سهیم شوند.

هژبری اظهار داشت: رسانه با آگاهی بخشی به جامعه درباره پویش آجر به آجر نقشی مهم در افزایش مشارکت مردمی در توسعه فضای آموزشی دارد و انتظار می‌رود رسانه‌ها بیش از پیش در این زمینه یاریگر باشند.

خیران مدرسه ساز استان سمنان ۴۷۶ نفر شامل ۱۰۳ نفر خانم و ۲۸۸ نفر مرد و ۸۵ موسسه حقوقی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلاق روناک یونسی از شوهر دومش ! / خانم بازیگر در کانادا مطلقه شد + عکس شوهران اول و دوم !