مرور خبرهای 25 شهریور استان تهران با یک کلیک


مرور خبرهای 25 شهریور استان تهران با یک کلیک

تهران-ایرنا- استان تهران روز گذشته شاهد اخبار و رویدادهای مختلفی بود که پرداخت 1259میلیارد تومان تسهیلات کرونایی در استان، سفر یک روزه معاون فرهنگی معاون اول رئیس جمهوری به شهرستان ورامین، تخریب 1200 میلیارد ریالی ساخت و سازهای غیرمجاز در دماوند مهمترین آنهاست.

به گزارش ایرنا، استاندار تهران در حاشیه هشتمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان اعلام کرد: از مجموع ۴۰ هزار میلیارد تومان در بخش تسهیلات به واحدهای اقتصادی آسیب‌دیده ناشی از ویروس کرونا، حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان به استان اختصاص یافت، در این مدت واحدهای اقتصادی استقبال خوبی از این تسهیلات انجام ندادند و تنها یکهزار و ۲۵۹ میلیارد تومان به واحدهای آسیب‌دیده پرداخت شد.

همچنین میزان تسهیلات مشاغل خانگی امسال در استان تهران ۷ تا ۸ میلیارد تومان است که برای هر شغل ۱۶ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

سفر یکروزه معاون فرهنگی معاون اول رئیس جمهوری

معاون هماهنگی امور فرهنگی و اجتماعی معاون اول رئیس جمهوری در جریان سفر یکروزه به شهرستان ورامین برای بررسی شرایط فرهنگی و اجتماعی این شهرستان، جهت ارزیابی میدانی میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و برگزاری کلاس‌ها به همراه فرماندار شهرستان ورامین و دیگر مسئولان از مدرسه دخترانه‌ای در این شهرستان بازدید کرد.

وی در این سفر یکروزه علاوه بر بازدید از کارگاه تولید شیشه این شهرستان، مسجد جامع ورامین و محله‌های حاشیه‌ای این شهرستان، نشست‌های با مسئولان، هنرمندان، اصحاب رسانه،جوانان، فعالان اجتماعی و روحانیون شهرستان داشت.

تخریب ۱۲۰۰ میلیارد ریالی ساخت و سازهای غیرمجاز در دماوند

فرمانده انتظامی شرق استان تهران اعلام کرد: ساخت و سازهای غیرمجاز در بیش از ۲ هکتار از اراضی کشاورزی تغییر کاربری داده شده به ارزش ۱۲۰۰ میلیارد ریال در شهرک الهیه شهرستان دماوند با حضور نماینده تام‌الاختیار دادستانی در راستای اجرای احکام قضایی تخریب و آزادسازی شد.

کشف ۲۵ میلیارد ریالی کالای قاچاق در تهران

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران از کشف کالای بهداشتی و مصرفی قاچاق به ارزش ۲۵ میلیارد ریال در پایتخت و دستگیری سه متهم خبرداد.

برخورد برلیانس با گاردریل‌های بزرگراه شهید بابایی

رئیس منطقه ۲۵ پلیس راهور تهران اعلام کرد: یک دستگاه سواری برلیانس به دلیل سرعت بالا و عدم توانایی راننده در کنترل خودرو با گاردریل‌های بزرگراه شهید بابایی غرب به شرق، روبه روی دانشگاه امام حسین(ع) برخورد کرد که در این حادثه راننده و ۲ سرنشین آن مصدوم شدند و پس از خدمات سرپایی از سوی عوامل امدادی، به نزدیکترین مرکز درمانی انتقال یافتند.

پایان عملیات بهسازی کمربندی دوم تهران

رئیس پلیس راه تهران از پایان عملیات ۴۰ روزه بهسازی و ایمن‌سازی ۱۳ کیلومتر از منطقه حادثه‌خیز کمربندی دوم تهران خبرداد؛ کهنگی و فرسودگی آسفالت، عدم جداسازی محورهای رفت و برگشت و نبود علائم راهنمایی و رانندگی از جمله علل وقوع حوادث رانندگی در این منطقه بود که ضمن رفع معایب با همکاری راهداری استان تهران، محور رفت و برگشت با نیوجرسی جداسازی و علائم راهنمایی و رانندگی و هشداری نصب شده است.

برخورد با ۵ واحد عرضه نوشت‌افزار قاچاق در شمیرانات

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شمیرانات اعلام کرد: طی بازرسی گشت‌های مشترک مبارزه با کالای قاچاق در راستای اجرای طرح بازگشایی مدارس و نظارت بر عرضه نوشت‌افزار دانش‌آموزی که از ۱۵ شهریور آغاز و تا ۳۱ همین ماه ادامه دارد، پنج واحد متخلف در عرضه نوشت‌افزار شناسایی شده و برخورد قانونی صورت گرفت.

جمع‌آوری ۱۰ واحد کارگاه زغال غیرمجاز در غرب استان تهران

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملارد اعلام کرد: در پی رسیدگی به شکایات مردمی درخصوص فعالیت کوره‌های زغال غیرمجاز و آلاینده در محدوده روستای صالح‌آباد این شهرستان، با پیگیری‌های این اداره و طی هماهنگی با مقام قضایی شهرستان از ادامه فعالیت این واحدها جلوگیری و ۱۰ واحد کارگاه تولید زغال غیرمجاز و آلاینده شامل ۲۰۰ دهنه جمع‌آوری شد.

اجرای فاز نخست مطالعات طرح جامع گردشگری در استان تهران

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران از تکمیل فاز نخست طرح مطالعات جامع گردشگری استان تهران در شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند، شمیرانات و ری با اعتبار ۱۲۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی خبرداد؛ هدف اصلی این طرح شناسایی ظرفیت‌های نهفته و بالقوه گردشگری و توسعه هدفمند زیرساخت‌های گردشگری در استان است.

فراهم‌شدن بازدید مجازی موزه آبگینه و سفالینه ایران

مدیر موزه آبگینه و سفالینه ایران اعلام کرد که با توجه به پایداری بیماری کرونا، امکان بازدید مجازی از موزه آبگینه و ایران برای گردشگران داخلی و خارجی از طریق نشانی http://Myvirtualland.ir/other/abgineh/index.html فراهم شد، برای اجرای سایت مجازی بیش از یکهزار قطعه عکس از پلان، اشیا، بخش های ورودی و تالار های این موزه جانمایی شده است.

برپایی نمایشگاه «جلوه‌های عاشورایی» در پردیس

امام جمعه پردیس گفت: نمایشگاه «جلوه‌های عاشورایی» با موضوع بیان حقایق تاریخی واقعه کربلا در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با به‌کارگیری خلاقیت و ابتکار هنری، با همکاری شرکت عمران شهر جدید، شهرداری و شورای اسلامی شهر پردیس تا چهارم مهر همه روزه از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۲:۳۰ با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در فاز ۱۱ مسکن مهر پردیس برپاست.

پیرایش محور تاریخی وحدت اسلامی با الگوبرداری از سبک تهران قدیم

شهردار منطقه ۱۱ تهران از آغاز اجرای پروژه مشارکتی سیما و منظر شهری با کسبه محور تاریخی وحدت اسلامی برای پیرایش این خیابان با الگوبرداری از سبک تهران قدیم خبرداد؛ بیش از ۵۰ پلاک در خیابان وحدت اسلامی حد فاصل خیابان مختاری تا شوش با مشارکت کسبه محل و شهرداری در حال پیرایش است که طی آن برای سر در مغازه‌ها، کاشی لعاب‌دار به رنگ آبی فیروزه‌ای و با الگوبرداری از سبک تهران قدیم و مسجد قدیمی صاحب الزمان (عج) نصب شده است.

آغاز کارگاه مجازی پوستر هفته تهران

شهرداری تهران اعلام کرد: کارگاه هفته تهران با محوریت مکتب تهران به سرپرستی «مرتضی آکوچکیان» و همزمان با نکوداشت هفته تهران از ۲۵ تا ۲۷ شهریور به صورت مجازی و رایگان برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای شرکت در کارگاه، شماره تماس، رزومه و سه نمونه کار خود را به نشانیnowatelier@ ارسال کنند.

آثار برگزیده این کارگاه در نمایشگاه مجموعه آرت ورک‌های شهرداری تهران در خانه هنرمندان ایران به نمایش درخواهد آمد. روز و هفته تهران به سیاق هر سال در مهرماه گرامی داشته می‌شود.

آغاز عملیات توسعه سالن عروجیان بهشت زهرا(س)

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران، از آغاز عملیات توسعه سالن عروجیان بهشت زهرا(س) توسط این سازمان خبرداد؛ در گام نخست عملیات اجرایی پروژه، انجام بررسی‌های ژئوتکنیک آغاز شده و سازمان بهشت زهرا(س) نیز در راستای سرعت بخشی و اجرای دقیق برنامه‌های اجرایی، آماده‌سازی تمهیدات لازم را در دستور کار قرار داده است.

احداث سالن جدید عروجیان با رعایت تمام دستورالعمل‌های ایزوله بیمارستانی در زمینه طراحی معماری و تاسیسات، در زمینی به مساحت ۸۴۰۰ مترمربع و زیربنای حدود ۷۴۰۰ مترمربع انجام خواهد شد.

امضای تفاهمنامه بهره‌برداری از نخستین سمن‌سرای پایتخت

تفاهمنامه بهره‌برداری از نخستین سمن سرای پایتخت با حضور عضو شورای اسلامی شهر تهران و رئیس ستاد توان‌افزایی و حمایت از فعالیت سازمان‌های مردم نهاد شهر تهران، شهردار منطقه۲ و جمعی از فعالان اجتماعی و کنشگران مدنی به امضا رسید.

آغاز ثبت‌نام مرحله دوم لیگ بازی‌های یارانه‌ای در منطقه ۱۵

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۵ تهران گفت: مرحله دوم مسابقات لیگ بازی‌های یارانه‌ای شهر تهران با همکاری سازمان فناوری شهرداری در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت و ارتقای روحیه نشاط و شادابی شهروندان در دوران کرونا در محله‌های این منطقه به صورت آنلاین برای تمام گروه‌های سنی از اول مهر برگزار می‌شود، علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقات می‌توانند تا ۳۰ شهریور با مراجعه به سایت varzesh.tehran.ir در این مسابقات شرکت کنند.

صدور مجوز فعالیت ۲ رشته کم‌برخورد تکواندو تهران

دبیر هیات تکواندو استان تهران اعلام کرد: با شیوع کرونا فعالیت ورزشی رشته‌های پربرخورد از جمله ورزش‌های رزمی تا اطلاع ثانوی لغو شده بود که در جلسه‌ای با حضور رئیس فدراسیون و مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران و مسئولان ستاد ملی کرونا، مجوز فعالیت برخی رشته‌های انفرادی و کم‌خطر تکواندو از جمله ‌«کیورگی پومسه» و «هان مادانگ» با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در سطح باشگاه‌های خصوصی و دولتی صادر شد.

آغاز مدیریت چرای دام در مراتع میانبند استان تهران

رئیس اداره مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران اعلام کرد: با پایان یافتن فصل چرای دام عشایر در مراتع ییلاقی، مدیریت چرای دام در مراتع میانبند استان که از اقدامات حفاظتی مهم در ایجاد تعادل دام و مرتع در عرصه های مرتعی است، بنا به ضرورت حفظ منابع پایه آب و خاک و فراهم کردن بستر مناسب برای تجدید حیات گیاهان مرتعی و به منظور جلوگیری از تخریب و ارتقای اکوسیستم عرصه‌های طبیعی در قالب طرح بهبود و اصلاح مراتع آغاز شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی