مهمترین طرح‌های تعاون روستایی دامغان فرآوری تولیدات کشاورزی است


مهمترین طرح‌های تعاون روستایی دامغان فرآوری تولیدات کشاورزی است

سمنان- ایرنا- رئیس اداره تعاون روستایی دامغان گفت: استقبال از طرح‌های فراوری محصولات کشاورزی، به عنوان یک طرح ویژه اقتصادی در شهرستان بیش از طرح‌های دیگر مورد استقبال است.

اسماعیل شوکت آبادی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: طرح‌های صنایع تبدیلی با هدف تکمیل زنجیره تولید و ایجاد اشتغال از برنامه‌های تعاون روستایی دامغان در سال جهش تولید است.

وی به تحقق ۱۰۰ درصدی اشتغال تعاون روستایی طی ۲ سال اخیر اشاره کرد و گفت: با برنامه ریزی انجام شده میزان تعهد تعاون روستایی دامغان ۲ نفر در سال گذشته و ۲ نفر امسال بود که هر چهار نفر محقق شد.

شوکت آبادی اظهار داشت: اشتغال ایجاد شده امسال یکنفر حسابدار و یک نفر کارگر خانم برای کار در یکی از شرکت‌های زیر مجموعه بوده است.

وی ادامه داد: امسال ۲ طرح جدید در حوزه ضبط و فرآوری پسته و بسته بندی گلاب و عرقیات گیاهی در دست پیگیری است که جمع اعتبارات در طرح توجیهی ۲۲ میلیارد ریال پیش‌بینی شد.

شوکت آبادی اضافه کرد: طرح فرآوری پسته توسط اتحادیه تعاون روستایی شهرستان دامغان در انبار پنج هزار تنی قدرت آباد و طرح بسته بندی آرد، حبوبات و گلاب در محل مرکز آموزش جهاد کشاورزی رسول اکرم (ص) انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی انجام شده، امیدواریم تا پایان امسال طرح‌های اشتغال زایی به بهره برداری برسد.

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان دامغان تصریح کرد: اشتغال‌زایی این ۲ طرح در مجموع هشت نفر است که از این تعداد، پنج نفر در طرح فرآوری پسته و سه نفر در مرکز بسته بندی گلاب، آرد و حبوبات به صورت مستقیم مشغول به کار می‌شوند.

۳۰ شرکت تعاونی روستایی دامغان در زمینه تعاونی‌های زنان، تعاونی‌های کشاورزی، اتحادیه‌های تعاون روستایی، شرکت‌های تعاونی تولید، تعاونی‌های گاوداران و پسته‌کاران فعالیت دارند.

شهرستان دامغان در فاصله ۱۱۵ کیلومتری شرق مرکز استان سمنان، حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که بیش از ۲۱ هزار نفر از این جمعیت در روستاها ساکن هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل