29 خانه هلال هفته دفاع مقدس در اردبیل افتتاح می‌شود


29 خانه هلال هفته دفاع مقدس در اردبیل افتتاح می‌شود

اردبیل - ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: 29 خانه هلال در استان آماده بهره‌برداری شده و همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری افتتاح خواهد شد.

رامین معبودی روزچهارشنبه به ایرنا افزود: ۳۱ خانه هلال در این استان آماده افتتاح شده بود که ۲ خانه از این تعداد در هفته دولت و سفر هفته گذشته رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر افتتاح شد.

به گفته وی، هم‌اکنون ۳۸ خانه هلال در استان اردبیل فعال است.

وی با بیان اینکه سال ۹۸ سال خوبی برای جمعیت هلال احمر استان اردبیل بود، اظهار کرد: در سال گذشته ۶۳ میلیارد ریال از طریق تملک دارایی به پروژه های عمرانی استان اردبیل اعتبار داده شد و همچنین ۲۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال نیز از منابع استانی به پروژه‌های جمعیت هلال احمر تزریق شد.

او با اشاره به فعالیت کانون‌های مختلف در جمعیت هلال احر استان اضافه کرد: ۳۴۳ کانون شامل ۲۰۰ کانون دانش آموزی ، ۲۰ کانون جوانان، ۲۴ کانون دانشجویی، چهار کانون طلاب، ۱۴ کانون روستایی، ۸۱ کانون غنچه های هلال در استان هم اکنون فعال هستند..

معبودی گفت: اعضای این جمعیت در قالب کانون ها فعالیت‌های شاخصی بویژه از زمان شیوع بیماری کرونا در جامعه انجام داده اند، هزار و ۸۹۹ نفر از اعضای جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اردبیل در ۳۵ هزار اماکن حضور یافته و به مردم توصیه های بهداشتی برای مقابله با کرونا ارائه کرده اند.

وی گفت: تب سنجی و غربالگری ۱۸۷ هزار نفر در مبادی ورودی شهرهای استان، توزیع تراکت و ارائه توصیه بهداشتی به ۱۹۴ هزار و توزیع ۱۲ هزار بسته معیشتی و بهداشتی از جمله اقدامات اعضای جمعیت هلال احمر در استان است.

او با بیان اینکه نذر سلامت از دیگر برنامه‌های ابلاغی جمعیت هلال احمر کشور در ایام محرم بود، افزود: اعضا و داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اردبیل در زمینه نذر سلامت در قالب ۹۲ تیم به ۱۱۳ هیات و مسجد و به ۴۹ هزار نفر خدمات ارائه کرده یا ماسک اهدا کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با بیان اینکه در استان اردبیل ۱۳ پایگاه امداد و نجات فعال است، گفت: این پایگاه ها شامل ۱۲ پایگاه جاده ای و یک پایگاه کوهستان می باشد.

معبودی با بیان اینکه ۱۰ شعبه شهرستانی در سطح استان فعالیت می کنند، ادامه داد: حدود ۱۸۰ نفر پرسنل و ۵۰ هزار نفر داوطلب عضو جمعیت هلال احمر استان اردبیل هستند.

به گفته وی ، ۱۲۸ دستگاه خودرو امدادی در جمعیت هلال احمر استان اردبیل وجود دارد و پایگاه امداد و نجات بین شهری گردنه الماس و مرکز آموزش اردوگاه شهدای امدادگر نیر و مجتمع اداری - امدادی شهرستان گرمی هم آماده افتتاح هستند.

او با بیان اینکه برای ارائه آموزش به کارکنان دولت برنامه ریزی و برخی دوره ها نیز آغاز شده گفت: تاکنون برای کارکنان ۵۰ دستگاه اجرایی و سربازان پادگان‌های شهرستان های اصلاندوز و مشگین شهر دوره آموزشی اجرا شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا