قدرت خرید مردم برای برون رفت رکود صنایع تقویت شود


قدرت خرید مردم برای برون رفت رکود صنایع تقویت شود

سمنان- ایرنا- رییس انجمن مدیران صنایع و خوشه قطعات خودرو استان سمنان گفت: کاهش قدرت خرید مردم یکی از عوامل رکود بازار به عنوان سرمنشاء بسیاری از مشکلات واحدهای تولیدی استان است که برای برون رفت از آن باید توان خرید تقویت شود.

رستم سعداللهی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا مهمترین دغدغه تولیدکنندگان را تامین بازار فروش برشمرد و افزود: دولت در راستای کمک به واحدهای صنعتی برای رفع این مشکل و تقویت قدرت خرید مردم برنامه ویژه داشته باشد.

وی با بیان اینکه افزایش قدرت خرید مردم یکی از مولفه‌های تعیین کننده در ارتقای رونق و جهش تولید به شمار می‌رود، تصریح کرد: با افزایش قدرت خرید مردم، بازار ۸۰ میلیون نفری برای واحدهای صنعتی ایجاد می‌شود.

سعداللهی ابراز داشت: نبود بازار فروش باعث زمین گیری واحدهای صنعتی و تولیدی می‌شود و عدم فروش محصولات تاخیر در پرداخت‌ها از جمله بیمه، حقوق نیروهای انسانی و تسهیلات بانکی و در پی آن بدحسابی فعالان اقتصادی را به همراه دارد.

رییس انجمن مدیران صنایع و خوشه قطعات خودرو استان سمنان خاطر نشان کرد: نوسان در قیمت‌ها و نرخ ارز مشکلات دیگری از جمله مشکل ایجاد شدن در توانایی بنگاه‌های صنعتی در برنامه‌ریزی و هدفگذاری را سبب شده است.

وی ابرازداشت: این مساله از نبود نظم و ثبات در ارتباطات و اقتصاد کشور نشات می‌گیرد که باید تصمیم‌گیری در راستای بهبود روابط اثربخش با کشورها باشد.

رییس انجمن مدیران صنایع و خوشه قطعات خودرو استان سمنان یادآور شد: تغییر مدام نرخ ارز و سایه سنگین آن بر اقتصاد کشور نیز باید مدیریت شود چرا که تولیدکننده نمی‌داند قادر خواهد بود کالایی که امروز فروخته است را فردا قادر به تولید آن خواهد بود یا خیر.

استان سمنان یکی از قطب های صنعتی و معدنی شرق کشور است و با داشتن حدود یک هزار و ۸۴۰ پروانه بهره‌برداری واحدهای صنعتی و معدنی با سرمایه گذاری حدود ۷۶ هزار میلیارد ریال و اشتغال برای بیش از ۶۸ هزار و ۸۰۰ نفر سهم قابل توجهی در رونق چرخه اقتصادی کشور دارد. صنعت و معدن ۳۴ درصد از اشتغال استان سمنان و ۲۲ درصد از تولید ناخالص این استان را به خود اختصاص داده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب کلاس اول دبستان