دومین جشنواره کتاب سال استان زنجان برگزار می‌شود


دومین جشنواره کتاب سال استان زنجان برگزار می‌شود

زنجان - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از برگزاری دومین جشنواره کتاب سال این استان خبر داد و گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند نمونه آثار خود را تا 15 مهرماه امسال به دبیرخانه ارسال کنند.

فاطمه کرباسی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش و جایگاه این جشنواره در حمایت از آثار و تألیف های نویسندگان استان افزود: همه نویسندگان و پدیدآورندگان از سراسر کشور می‌توانند آثار خود را با موضوع زنجان شناسی در بخش اصلی و نویسندگانی که دارای شناسنامه در جغرافیای استان زنجان هستند و یا در یکی از ۴۰ انتشاراتی استان زنجان اقدام به تولید اثر در سال ۹۸ کرده اند آثار خود را ضمن تکمیل فرم در تمامی زمینه‌ها جهت بررسی به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

دبیر دومین جشنواره کتاب سال استان زنجان گفت: در بخش ویژه نیز آثار ارسالی با موضوعات دفاع مقدس، مدافعان حرم و سه هزار و ۵۳۵ شهید استان زنجان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

کرباسی ضمن تاکید بر دریافت آثار در سه گروه تالیف، ترجمه و احیای متون عنوان کرد: کتاب های آموزشی خارج از دایره انتخاب و شرکت در جشنواره کتاب سال است و کتاب های دوره ای به شرطی که هر جلد از کتاب‌ها به صورت استقلال محتوایی به صورت مستقل و ویراست جدید شده و برای نخستین بار در سال ۱۳۹۸ و با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چاپ و منتشر شده باشند و همچنین آثاری که تجدید چاپ شده اند در صورت تغییر ۴۰ درصدی محتوا، واجد شرایط بررسی توسط دبیرخانه جشنواره خواهند بود.

این مقام مسئول ادامه داد: علاقمندان به شرکت در جشنواره می‌توانند ۲ نمونه از آثار خود را همراه با فرم شرکت در جشنواره تا ۱۵ مهرماه امسال به دبیرخانه جشنواره مستقر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ارسال کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: تعداد ۴۰ ناشر در این استان زنجان فعال است که از این تعداد در سال گذشته تعداد ۲۰ ناشر اقدام به چاپ ۲۲۰ عنوان کتاب کردند.

گفتنی است سال گذشته در نخستین دوره جایزه کتاب سال استان زنجان، بر اساس رأی هیات داوران، در بخش تاریخ زنجان، کتاب "دارلسعاده زنجان" گردآوری شده به کوشش حسن حسینعلی، در بخش فرهنگ زنجان، کتاب " قصه های محلی زنجان" به اهتمام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و با ویراستاری علی محمد بیانی و در بخش هنر در زنجان نیز کتاب" زنجان میزبان مهربان" از ناصر محمدی، عنوان کتاب سال استان زنجان را به دست آوردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج