6 مرکز یادگیری محلی سوادآموزی در گیلان فعال است


6 مرکز یادگیری محلی سوادآموزی در گیلان فعال است

رشت – ایرنا – معاون سوادآموزی آموزش و پرورش گیلان گفت: 6 مرکز یادگیری محلی سوادآموزی در این استان فعال است.

سیروس محمدی روز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مراکز در شهرستان های آستانه اشرفیه، تالش، فومن، صومعه سرا و دو مرکز در شهرستان رشت دایر است.

وی با بیان اینکه دو مرکز یادگیری محلی سوادآموزی نیز در رشت و لاهیجان راه اندازی می شود، اظهار داشت: در مراکز یادگیری محلی فضایی برای سوادآموزان مهیا شده که در کنار آموزش سواد انواع مهارت های زندگی را فرا می گیرند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش گیلان بیان داشت: سوادآموزان در مراکز یادگیری مهارت های زندگی شامل فرزند پروری، همسرداری، بهداشت و غیره و مهارت های شغلی مانند خیاطی، گلدوزی، منبت کاری، قالیبافی و غیره به صورت رایگان آموزش ببینند.

وی خاطر نشان کرد: از برنامه های معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش گیلان گسترش و کیفیت بخشی برنامه های مراکز یادگیری محلی در سطح استان است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش گیلان اظهار داشت: با توجه به نقش سواد در کاهش آسیب های اجتماعی، آموزش و پرورش گیلان با اداره کل زندان ها همکاری های سازنده ای دارد.

وی اضافه کرد: در این ارتباط سال گذشته ششمین مرکز یادگیری محلی استان در ندامتگاه مرکزی لاکان رشت راه اندازی شدو مددجویان بی سواد و کم سواد این مرکز در کلاس های سوادآموزی در کنار مهارت آموزی شرکت می کنند ضمن اینکه در سایر ندامتگاه های استان نیز این کلاس ها برای مددجویان دایر است.

بر اساس آمار سال گذشته، ۹۸ درصد از گروه سنی ۴۹ – ۱۰ سال در استان گیلان باسواد هستند که از میانگین کشوری با "۳ / ۹۶ درصد باسوادی" بالاتر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا