باید مشخص شود جوانان چرا ازدواج نمی‌کنند


باید مشخص شود جوانان چرا ازدواج نمی‌کنند

معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان گفت: قبل از انجام هر گونه آموزش جوانان، ابتدا موانع باید احصاء شوند و مشخص شود که چرا جوانان ازدواج نمی کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، دومین جلسه اتاق فکر "ازدواج " در محل دفتر معاونت فرهنگی و امور جوانان با حضور دکتر سپاهی، دکتر عابدی عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان، معاون فرهنگی و امور جوانان و روسای گروه های معاونت جوانان برگزار شد.

در این نشست عباس مردایان با تاکید بر موانع ازدواج جوانان یادآور شد: قبل از انجام هر گونه آموزشی ابتدا موانع احصاء شوند و مشخص شود که چرا جوانان ازدواج نمی کنند.

وی در ادامه عنوان کرد: ما با چند دسته موانع مواجه هستیم که از میان این موانع می‌توان به موانع خانوادگی، اجتماعی، حکومتی- سیاسی، شخصیتی و اقتصادی اشاره کرد.

معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان اصفهان افزود: در مرحله ی بعد از شناخت موانع باید به سراغ آگاهی بخشی و آموزش پیش از ازدواج جوانان رفت و نهایتا پایداری و ثبات ازدواج را باید مد نظر قرار داد و در این خصوص نیز به زوجین باید آموزش داده شود.

مردایان بر مبحث آموزش های پیش از ازدواج در ۶ محور ذیل تاکید کرد و گفت: انگیزه ازدواج، همسریابی، ملاک های همسرگزینی، نحوه ی خواستگاری کردن، زمینه سازی عقد، چالش های ازدواج شش محوری هستند که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.



روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر پایتخت در سن 71 سالگی