قوانین زائد صادرکنندگان را با مشکل مواجه کرده است


قوانین زائد صادرکنندگان را با مشکل مواجه کرده است

اصفهان - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: بروکراسی و قوانین و مقررات زائد صادرکنندگان را با مسائل و مشکلات متعددی مواجه کرده است و مسوولان باید هر چه سریعتر این مسائل را شناسایی و اصلاح کنند.

به گزارش ایرنا، سید حسن قاضی عسگر روز یکشنبه در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان اصفهان افزود: امروز در جنگ اقتصادی با دشمنان قرار داریم و باید اقدامات موثری برای حل معضلات صادرات انجام دهیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان افزود: دیپلماسی منطقی در این شرایط باید به کار گرفته شود و با احتیاط بیشتری عمل کنیم تا از این شرایط سختی که بوجود آمده خارج شویم به دلیل آنکه در شرایط کنونی هیچ راهی برای بازگشت نداریم و باید با سرعت و قدرت به پیش برویم.

وی خاطرنشان کرد: قوانین و مقررات زائد برای صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی مشکل بوجود آورده و صادرات ۶۵۰ میلیون دلاری در سال این محصولات را به ۲۴۰ میلیون رسانده است در حالی که بعضی از زمینه‌های کاری از جمله دستورالعمل بازگشت ارز تاثیر منفی روی صادرات برخی کالاها از جمله فرش، اقلام هنری و صنایع دستی گذاشته است.

وی افزود: صادرات فرش از استان اصفهان در سه ماه اول امسال به ۱۰ درصد سال ۹۷ رسیده است که البته بخشی از این کاهش صادرات به دلیل شیوع کروناست.

قاضی عسگر بیان کرد: کارشناسان باید با تجزیه و تحلیل این آمار و اطلاعات، راهکارهای عملیاتی و اجرایی برای افزایش صادرات ارائه کنند.

وی گفت: صادرات و بازگشت ارز در اولویت کاری استان قرار دارد و تحقق و توسعه صادرات، رونق اشتغال را به‌همراه خواهد داشت.

جلسه کارگروه توسعه صادرات استان امروز یکشنبه با پنج دستور کار در زمینه ارائه آمارعملکرد تجارت خارجی استان در پنج ماه سالجاری ومقایسه با مدت مشابه سال قبل، بررسی مشکلات بازگردانی ارز حاصل از صادرات صادرکنندگان وارائه راهکارحل مشکلات، بررسی مشکلات تخصیص ارزوارائه راهکارحل مشکلات، بررسی وتصویب درخواست صدور پروانه بهره برداری شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان و ارائه گزارش برگزاری نمایشگاه مجازی بین المللی وداخلی باتوجه به شرایط کرونا و با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان در سازمان صنعت معدن وتجارت اصفهان برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری