غنی از نیروهای نظامی برای تامین امنیت عاشورا قدردانی کرد


غنی از نیروهای نظامی برای تامین امنیت عاشورا قدردانی کرد

رییس جمهور افغانستان در مراسمی که به منظور قدردانی از تیم امنیتی کابل برای مراسم عاشورا و لویه جرگه مشورتی صلح گفت که حمایت مردم از نیروهای امنیتی و دفاعی بی‌سابقه است.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «اشرف غنی» رییس جمهور افغانستان در مراسمی که به منظور قدردانی از تیم امنیتی کابل برای مراسم عاشورا و لویه جرگه مشورتی صلح گفت که حمایت مردم از نیروهای امنیتی و دفاعی بی‌سابقه است.

به نوشته ارگ، در این نشست، حمدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان گفته که در جریان آمادگی‌های امنیتی برای برگزاری مراسم عاشورا، با تلاش‌های اطلاعاتی ده‌ها مظنون گرفتار شده‌اند.

به گفته وی، مبارزه تیم امنیتی کابل در برابر فساد، مجرمین، قتل‌های زنجیره‌ای و جلوگیری از بمب‌های مغناطیسی ادامه خواهد داشت.

غنی نیز ابتدا از مسوولین و منسوبین نیروهای امنیتی تشکر کرده، گفت که شما مراسم عاشورا و لویه جرگه مشورتی صلح را به موفقیت آمیز تامین کردید و انسجام شما نشان داد که تمام دسیسه های دشمنان ناکام می‌شود.

وی تاکید کرد: حکومت این ظرفیت پنهان شما را تشخیص کرد و اکنون هستۀ همکاری و هماهنگی در کابل به گونه بهتر به وجود آمده است.

رییس جمهور افغانستان گفت که کار اساسی دیگر تامین امنیت ایجاد فضای اعتماد میان شهریان کابل و نیروهای امنیتی و دفاعی بوده و این روند آغاز شده است.

غنی در رابطه به اهمیت برنامه میثاق امنیتی گفت که این برنامه برای تامین امنیت شهر کابل، مؤثر واقع شده است، اما برای تامین امنیت کامل، به انسجام هرچه بیشتر تلاش‌های شما نیاز است.

وی با اشاره به گفتگو با رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی امریکا گفت که پیام واضح امریکا این است که به حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور ادامه می‌دهند و نیروهای امنیتی و دفاعی ما این اعتماد را داشته باشند که حمایت جامعۀ بین المللی را با خود دارند و نقش آنان در مذاکرات صلح، فراموش نمی‌شود.

غنی تاکید کرده که در صدسال گذشته، حمایت مردم از نیروهای امنیتی و دفاعی بی‌سابقه بوده است و نهادهای امنیتی باید از این سرمایه بزرگ، استفاده مناسب کنند.

گفتنی است که در روزهای عاشورای حسینی هیچ رویداد امنیتی بر علیه عزاداران، در کابل و سایر ولایت‌های کشور ثبت نشده است. در اوایل دهه محرم وزارت کشور اعلام کرد که یک گروه 9 نفری تروریستی را که قصد حمله بر عزاداران را داشت در مربوطات حوزه پنجم امنیتی پولیس شهر کابل بازداشت شده‌است.

/انتهای پیام/

غنی از نیروهای نظامی برای تامین امنیت عاشورا قدردانی کرد
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!