بانوان قدرتمند تیم فرمول یک آلفا رومئو


فرمول یک ایران – تیم آلفا رومئو که پیشتر به عنوان تیم سائوبر شناخته می شد به عنوان یکی از تیم هایی به شمار می آید که بانوان زیادی در آن مشغول به کار هستند و نقش های حیاتی را به عهده دارند. در این پست می خواهیم با برخی از این بانوان آشنا شویم… تاتیانا کالدرون – راننده تست آلفا رومئو من همیشه رویای این را داشتم تا به بهترین نسخه خودم تبدیل شوم و به...

فرمول یک ایران – تیم آلفا رومئو که پیشتر به عنوان تیم سائوبر شناخته می شد به عنوان یکی از تیم هایی به شمار می آید که بانوان زیادی در آن مشغول به کار هستند و نقش های حیاتی را به عهده دارند. در این پست می خواهیم با برخی از این بانوان آشنا شویم…

تاتیانا کالدرون – راننده تست آلفا رومئو

من همیشه رویای این را داشتم تا به بهترین نسخه خودم تبدیل شوم و به بالاترین سطح موتوراسپورت یعنی فرمول یک برسم.

تاتیانا از سن 9 سالگی وقتیکه در کنار خواهرش پاولا پس از پایان ساعت مدرسه به کارتینگ می رفت، خودش را در اسارت عشق موتوراسپورت دید. از آن موقع به بعد، رویای او تبدیل شدن به راننده فرمول یک و پا در جای پای اسطوره کلمبیای خودش یعنی خوان پابلو مونتویا بود.

راننده پیشین ویلیامز و مکلارن به عنوان الگوی تاتیانا به حساب می آمد ولی وقتیکه تاتیانا در سال 2012 برای مسابقات به اروپا آمد، این بار سوزی ولف بود که در چشم های او درخشید. سوزی یک نمونه اثبات شده بود برای تاتیانا به این منظور که در دنیای اتومبیلرانی جایی برای حضور بانوان وجود دارد:

دختران و زنان می توانند به هرچیزی که فکر می کنند برسند. اگر که آن چیز را واقعا بخواهند در هر جنبه ای از زندگی خودشان و صرفا این مسئله مرتبط به ورزش یا دنیای مسابقات نمی شود.

بنابراین تا آنجایی که ممکن است هرکاری برای رخ دادنش را انجام دهید، بروید و برای اهداف و رویاهای خودتان بجنگید.

بانوان قدرتمند تیم فرمول یک آلفا رومئوبانوان قدرتمند تیم فرمول یک آلفا رومئو

ماریالیسا پونزِوِرونی – مدیر عملکرد ایرودینامیکی آلفا رومئو

ماریالیسا پونزِوِرونی – مدیر عملکرد ایرودینامیکی

“هر کاری که شما در زندگی انجام می دهید باید با عشق انجامش دهید.”

ماریالیسا از یک خانواده با اصالت مهندسی متولد شد. پدرش در نقش مهندس عمران در یک شرکتی کار می کند و پدر بزرگش نیز مهندس بود. با چنین میراثی، او احساس کرد که یک حق طبیعی برای دنبال کردن یک عشقی آغشته از سیالات و جنبش آنان دارد و که این عشق را در دوران دبیرستانش شناسایی کرد و در دانشگاه به تحصیل ایرودینامیک مشغول شد.

ماریالیسا اولین بانویی نیست که در خانواده خودش در دنیای موتوراسپورت مشغول به کار می شود. مادربزرگش که نیز مهندسی خوانده بود، تحقیقات و مطالعاتش در حین مسابقه پشت فرمان خودروی فیا 500 توپولینوس در دهه 30 میلادی خودش را نشان داد.

او وقتی که ماریالیسا 13 سال داشت از دنیا رفت و یک دستبندی را برای او به ارث گذاشت. دستبندی که نسل به نسل بین دختران جوان این خانواده نقش می بندد که دو سکه طلایی دارد. اولین یک جایزه از مسابقه اتومبیلرانی و دومی یک سکه سوئیسی می باشد. گویی که انگار تقدیر نیز می خواست که ماریالیسا در دنیای موتوراسپورت آن هم در این کمپانی سوئیسی مشغول به کار شود…:

مادرم برای من الهام برانگیز بود. او یک زن قدرتمند و مستقل بود که نگرش مثبتی نسبت به زندگی دارد و دوست دارد زیاد بخندد. من همینطور واقعا رابرت کوبیتسا را تحسین می کنم، نه تنها به خاطر مهارت رانندگی او بلکه برای قدرت و اراده اش برای بازگشت به فرمول یک پس از آن تصادفش!

بانوان قدرتمند تیم فرمول یک آلفا رومئوبانوان قدرتمند تیم فرمول یک آلفا رومئو

روث باسکام ، مهندس و مدیر استراتژی تیم فرمول یک آلفا رومئو سائوبر و تاتیانا کالدرون

روث باسکام – مدیر ارشد استراتژی آلفا رومئو

راننده های فرمول یک اهمیتی نمی دهند که یک زن یا یک سنجاب تصمیم گیری کند.

روث یکی از چهره های آشنای پدوک می باشد و در حال حاضر روی پیت وال تیم آلفا

رومئو ریسینگ اورلن حضور دارد. مهندس بریتانیایی توسط پدرش به این ورزش وارد شد و پدرش اینگونه او را وصف می کند:

از وقتیکه روث متوجه شد نمی تواند شاهزاده باشد، می خواست که به مهندس فرمول یک تبدیل شود.

او با هر تفکر عادی و روزمره دیگری خداحافظی کرد و تنها یک هدف را برای خودش در نظر گرفت. فارغ التحصیلی در رشته مهندسی هوا و فضا از دانشگاه کمبریج و سپس گرفتن کارشناسی ارشد با تخصص سیستم های کاهش درگ خودروهای فرمول یک. این فرایند فوق العاده برای او چالش برانگیز بود:

تمام الگوهای موجود در موتوراسپورت همیشه یک مرد بود. در مدرسه، معلمانی داشتم که تلاش می کردند مرا از رفتن به رشته های مهندسی منصرف کنند نه به این خاطر که من در آن خوب نبودم، بلکه آنها این مسئله را که آیا من می خواهم کار یک مرد و یک کار مردانه انجام دهم را زیر سوال می بردند و هی مطرح می کردند.

او پس از دورانی در فراری و هاس به تیم سائوبر پیوست. روث در شغل خودش خیلی موفق است و تصمیمات استراتژی مسابقه رانندگان این تیم به عهده اوست:

هیچ کسی در سائوبر اهمیتی نمی دهد که شما یک مرد یا یک زن هستید. تمام چیزی که ما اهمیت می دهیم که به عنوان یک تیم کار کنیم و بهترین نتیجه ممکن را کسب کنیم.

بانوان قدرتمند تیم فرمول یک آلفا رومئوبانوان قدرتمند تیم فرمول یک آلفا رومئو

لوسیا کنکنی – سرپرست عملکرد خودرو

لوسیا کنکنی – سرپرست عملکرد خودرو آلفا رومئو

من عضو بی ربط خانواده خودم هستم.

لوسیا با گفتن این جمله به این منظور اشاره دارد که هیچ کسی در خانواده اش حرفه ای را در موتوراسپورت نداشته است:

اما الان که من در این دنیا دارم کار می کنم انها دارند به این مقوله اهمیت و علاقه نشان می دهند.

لوسیا از وقتیکه یک کودک بود به خودروها اعتیاد پیدا کرد. او به خاطر دارد روزی را که یک لامبورگینی پارک شده را در کنار خیابان دیده بود و از دیدن این اثر هنری ایتالیایی به وجد آمده بود. علاقه او به ابرخودروها باعث شد که او در زمینه ایرودینامیک تحصیل کند و در نهایت به موتوراسپورت ورود کند. سرعت بالای دنیای فرمول یک، چیزی بود که او را به این شغل علاقه مند کرد:

در طول فصل، خودرو آنقدر تغییر می کند و شما آنقدر توسعه می دهید- خیلی سریع – این مسئله همیشه به سبک گوناگونی متفاوت و چالش برانگیز است.

لوسیا هیچوقت اجازه نداد که جنسیتش مانعی برای رسیدن به چیزی که علاقه اش را داشت شود. او صحبت های پروفسور خودش در دانشگاه را همیشه به خاطر دارد:

او به من گفت که ببین مرد ها هم در اینجا در دانشگاه به مشکل بر می خورند.

این حرف چشم های مرا باز کرد به این مسئله که من نباید بابت تفاوت های جنسیتی فکر و ذهنم را مشغول کنم و فقط روی دنبال کردن علاقه خودم تمرکز کنم. این مسئله برای همه آسان نیست. موانع بخشی از ماجراجویی شما هستند.

بانوان قدرتمند تیم فرمول یک آلفا رومئوبانوان قدرتمند تیم فرمول یک آلفا رومئو

آنیتا آئودمارس – زیمرلی – منابع انسانی و دستیار مدیرعامل آلفا رومئو

آنیتا آئودمارس – زیمرلی – منابع انسانی و دستیار مدیرعامل

یکی از محترم ترین چهره های این کمپانی آنیتا می باشد که در سال 2020 سالگرد 25 امین سال حضور خودش در گروه سائوبر را جشن می گیرد. برگردیم به دورانی که او تازه به این گروه پیوسته بود. آن موقع این گروه به مراتب کوچکتر بود و وقتیکه آنیتا یک فرصت شغلی به عنوان دستیار حسابدار را دید برای این شغل اقدام کرد.

موتوراسپورت هیچوقت جز سرگرمی های او نبود، اما در طی سالها این مسئله برایش تغییر کرد و گروه سائوبر به دومین خانه او تبدیل شد. درست به مانند هر شغل دیگری در قدیم و آن هم در یک تیم کوچک، او وظایف بیشتری را نسبت به وظیفه اصلی خودش انجام می داد از جمله حمایت تیم آن هم برای ساعت های طولانی که او می توانست در کنار فرزند خودش بگذراند را در سائوبر گذراند.

به همراه تیم تست او به عنوان کسی که زمانبندی ها را در دست داشت سفر می کرد. تیم سائوبر از او به عنوان مادر گروه حمل و نقل و خیلی از رانندگان جوانی که کارشان را از سائوبر شروع کردند یاد می کند، راننده هایی به مانند فلیپه ماسا، سرجیو پرز و مطمئنا کیمی رایکونن برخی از رانندگانی بودند که آنیتا برایشان مادری کرد.

در طول این سالها آنیتا روابط مستحکمی را با برخی از افراد سرشناس تیم ایجاد کرد و الان نیز همکاری نزدیکی را با مدیر تیم فردریک واسر دارد. با این حال، قدردانی او همیشه از پیترسائوبر می باشد، مردی که او از وی به عنوان “ژنرال” یاد می کند. مردی تابع قوانین اما با ذاتی خوب و بخشنده که همیشه از گروهش حمایت می کند و همزمان از آنها بهترین نتیجه را نیز می خواهد.

این نوشته را به اشتراک بگذارید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی