آب گرفتگی معابر در پاکستان


رسانه‌های پاکستانی اعلام کردند: بارش‌های باران چند روز گذشته در شهر کراچی رکورد 89 ساله را شکست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد، به نقل از سایت خبری "اکسپرس نیوز" بارش بی سابقه باران‌های موسمی در شهر کراچی مرکز ایالت سند پاکستان رکورد ۸۹ ساله را شکست، به گونه‌ای که در شهر کراچی و مناطق اطراف آن وضعیت اضطراری اعلام شد.

به گفته منابع خبری بارندگی شدید در سه روز گذشته همچنین منجر به بروز سیل، آب گرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب سد‌ها و رودخانه‌ها، شکسته شدن پل‌ها و سرازیر شدن آب به مناطق مسکونی شده است. بر اساس گزارش رسانه‌های محلی پاکستان وضعیت فوق العاده ناشی از بارندگی‌های فصلی باعث شد تا نیرو‌های ارتش پاکستان نیز برای شرکت در عملیات امداد رسانی و رفع آب گرفتگی مناطق مختلف شهر کراچی دست به کار شوند.
به گفته منابع پاکستانی بارش شدید باران در سه روز گذشته به بیش از هزار واحد مسکونی در مناطق مختلف ایالت سند از جمله در شهر‌های کراچی و حیدرآباد خسارت زده است.
درحالیکه منابع رسمی پاکستان از کشته شدن ۷ نفر بر اثر حوادث ناشی از بارندگی‌های شدید در چند روز گذشته خبر می‌دهند، اما برخی از منابع غیر رسمی مدعی هستند شمار قربانیان بارندگی‌های سه روز گذشته در کراچی به بیش از ۹۰ نفر می‌رسد.
"عمران خان" نخست وزیر پاکستان و ژنرال "قمر جاوید باجوا" فرمانده ارتش این کشور نیز طی پیام‌های جداگانه‌ای به مسئولین شهر کراچی، مرکز مدیریت بحران و دیگر نهاد‌های مربوطه خواستار امداد رسانی و رفع آب گرفتگی معابر شدند.
همه ساله در ماه‌های ژوئیه و اوت بارندگی‌های شدیدی در این کشور صورت می‌گیرد. گفتنی است بارندگی‌های فصلی امسال پاکستان تاکنون بیش از ۱۴۰ قربانی گرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)