صالح: طالبان تنها زبان زور را می‌فهمد، عملیات نظامی تشدید شود


صالح: طالبان تنها زبان زور را می‌فهمد، عملیات نظامی تشدید شود

معاون اول ریاست جمهوری افغانستان گفت که مسئولیت حمله بر فوزیه کوفی برعهده طالبان است و اگر این گروه می‌توانست تمام اعضای تیم مذاکره کننده را تیرباران می‌کرد.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «امرالله صالح» معاون اول ریاست جمهوری افغانستان گفت که مسئولیت حمله بر فوزیه کوفی برعهده طالبان است و اگر این گروه می‌توانست تمام اعضای تیم مذاکره کننده را تیرباران می‌کرد.

صالح امروز یک‌شنبه در صفحه فیسبوک خود گفته که حمله تروریستی بر فوزیه کوفی عضو تیم مذاکراتی جمهوری اسلامی افغانستان با گروه طالبان یک عمل ضد انسانی است که از سوی طالبان انجام شده است.

معاون اول ریاست جمهوری افزوده که منافع طالبان و همفکرانش در خفه کردن صدا و حذف تنوع جامعه افغانستان است.

به گفته وی، اگر این گروه دستش برسد و بتواند تمام تیم مذاکره را همین امروز تیرباران می‌کند و یا در یک عمل انتحاری نابود می‌سازد.

صالح تاکید کرد که از دید طالبان جامعه افغانستان دو قشر دارد یکی طالبان است و دیگران باید از طالبان اطاعت کنند. تا زمانیکه این تفکر قرون وسطایی در ذهن آنها کم‌رنگ می‌شود و از بین می‌رود زمان زیاد نیاز است.

معاون اول ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: تدابیر شدید و عمیق نظامی و امنیتی ما را به صلح نزدیک می‌سازد. طالبان تنها با موعظه صلح نخواهد کرد.

پیش از این، ارگ ریاست جمهوری نیز گفته که کوفی با این حمله قاطعانه تر از دستاوردهای 19 سال اخیر در گفتگوهای صلح دفاع خواهد کرد.

زلمی خلیلزاد نماینده امریکا برای صلح افغانستان نیز حمله بر خانم کوفی را محکوم کرده و گفته که این حمله از سوی کسانی انجام شده که می‌خواهند روند صلح را اخلال کنند.

کوفی شب جمعه (24 اسد) هنگامی که به سمت شهر کابل در حرکت بود در شهرستان قره‌باغ ولایت کابل مورد حمله مسلحانه قرار گرفت که یک گلوله به دستش اصابت کرده است.

/انتهای پیام/

صالح: طالبان تنها زبان زور را می‌فهمد، عملیات نظامی تشدید شود
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی