بیوگرافی ریحانه پارسا

بیوگرافی ریحانه پارسا بازیگر تازه وارد و پرحاشیه + عکس های جدید و اینستاگرام

نامریحانه
نام خانوادگیپارسا
تاریخ تولد4 اسفند 1377
محل تولدتهران
وضعیت تاهلمتاهل
همسرمهدی کوشکی
تحصیلاتدیپلم نمایش
شغلبازیگر
سالهای فعالیت1397 تا اکنون

ریحانه پارسا کیست؟

ریحانه پارسا متولد 4 اسفندماه 1377 در تهران می باشد. قد او 1.78 متر است. پدر ریحانه پارسا شغل آزاد دارد که به گفته خودش پدرش سکوی پارتاب او بوده است و مادرش نیز خانه دار می باشد. او فرزند بزرگ خانواده است و دو خواهر کوچیک تر از خود دارد.

شروع فعالیت هنری

خانم پارسا از دوران کودکیش به بازیگری و فعالیت های هنری علاقه داشته است تا اینکه سرانجام در سال دوم دبیرستان وارد هنرستان تئاتر شد. او بعد از اتمام مدرسه و در حین تحصیل در دانشگاه فعالیت هنری خود را با تئاتر آغاز نمود و در چندین تئاتر به همراه دوستانش حضور پیدا کرد.

سال 1397 زمانی که 20 سال بیشتر نداشت، با ایفای نقش لیلا در سریال “پدر” به کارگردانی بهرنگ توفیقی که در ماه مبارک رمضان از شبکه دو سیما پخش شد وارد عرصه بازیگری شد و اولین تجربه بازیگری خود را رقم زد. حضور و بازی او در نقش لیلا در این سریال به قدری درخشان بود که باعث دیده شدن و شهرت فراوان او در همان تجربه اول بازیگری شد.

شروع فعالیت در سینما

وی بعد از بازی درخشان در سریال “پدر” پیشنهادات فراوان بازیگری دریافت نمود که در نهایت در سال 1398 با ایفای نقش آنا در فیلم سینمایی “خوب، بد، جلف 2: ارتش سری” به کارگردانی پیمان قاسم خانی وارد عرصه بایگری در سینما شد.

به عقیده ی آرش خوشخو، منتقد فیلم، نقش‌آفرینی پارسا در خوب، بد، جلف ۲ «نقطهٔ ضعف فیلم» بوده و او به کلیت فیلم ضربه زده‌است.

فعالیت غیر از بازیگری

پارسا علاوه بر بازیگری در عرصه هنر، به عنوان کارگردان و نویسنده نیز فعالیت داشته است. او در سال 1397 در فیلم سینمایی “شب” به عنوان کارگران و نویسنده فعالیت کرده است.

همچنین وی مدتی است گروه هنری به نام ژرفا را راه اندازی کرده است و از تمام زنان هنرمند و توانا دعوت به همکاری کرده است.

تحصیلات دانشگاهی

خانم پارسا در رشته تئاتر تحصیل کرده است و مدرک دیپلم رشته نمایش تئاتر را از دانشگاه سوره در سال 1394 دریافت کرده است.

ازدواج با مهدی کوشکی

ریحانه پارسا در 21 سالگی و در 23 اسفند 1398 با انتشار عکس مشترک خود به همراه مهدی کوشکی در صفحه اینستاگرامش خبر از ازدواج خود با این هنرپیشه سینما و تئاتر داد و نوشت: عهدمان در این قرنطینگی!!

خانم پارسا متولد 1377 است و با همسرش مهدی کوشکی که متولد 1360 می باشد یک اختلاف سنی 17 ساله دارد و جالب است بدانید که مهدی کوشکی پیش از این یک ازدواج ناموفق نیز با صحرا فتحی داشته است. همچنین او یک فرزند پسر به نام آرسام از ازدواج اولش دارد. این دو پیش از این در تئاتر “اولئانا” در دی ماه 1398 در کنار هم حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته بودند و نحوه ی آشناییشان از طریق همین نمایش بوده است.

شایعه ازدواج با روزبه حصاری

ریحانه پارسا پیش از این در 13 فروردین 98 خبر ازدواج خود با روزبه حصاری را رسانه ای کرد اما مشخص شد که این اتفاق فقط یک شوخی رسانه ای و در واقع دروغ سیزده بوده است.

حواشی با انتشار عکس های مدلینگ در اینستاگرام

بعد از پایان فصل اول سریال “پدر”، ریحانه پارسا با انتشار عکس‌ های مدلینگ خود، با آرایش و استایل نامتعارف در صفحه اینستاگرامش حواشی فراوانی را به وجود آورد و نشان داد که شخصیت لیلا در سریال پدر با “ریحانه پارسا” به کلی متفاوت می باشد.

پس از این اقدام او و حواشی به وجود آمده، سازندگان سریال “پدر” در پستی کنایه آمیز، او را به حذف از فصل دوم این سریال تهدید نمودند و همچنین تهیه کننده این سریال در صفحه اینستاگرامش نوشت: «فصل دوم هیچ وابستگی به دیگر بازیگرها ندارد و تنها به شخصیت پدر و مادر تاکید دارد.»

بعد از این اقدام تهیه کننده سریال “پدر”، سعید سهیلی و مهدی سلطانی یکی از هم بازیان او در سریال “پدر” از ریحانه پارسا دفاع کردند و او را به ادامه راه تشویق کردند. ریحانه پارسا نیز بعد از این صحبت‌ ها، ابتدا تمامی عکس‌ های مدلینگ خود را از اینستاگرام حذف کرد و بعد از مدتی نیز، صفحه اینستاگرامش را پاک نمود تا از این حواشی دور شود.

او همچنین در مصاحبه‌ ای درباره حواشی پیش آمده گفت: «من به دنبال حاشیه نیستم که سر زبان‌ ها باشم و ترجیح می‌دهم کارم و عملکردم به جای من حرف بزند. خیلی‌ ها منتظر این اتفاقات بودند تا ثابت کنند که جایگاه من اشتباه بوده، با این حال برای من تجربه خوبی شد و تلنگری بود که حواسم را بیشتر جمع کنم.»

همچنین بعدا نیز مشخص گردید که او به دلیل انتشار آن عکس‌ ها، حدود 6 ماه ممنوع‌ الکار بوده است.

حواشی حضور در جشنواره فیلم فجر

ریحانه پارسا که برای ایفای نقش در فیلم سینمایی “خوب، بد، جلف ۲: ارتش سری“در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کرده بود در طی نشست خبری این فیلم رفتار و عکس العمل های عجیبی از خود نشان داد که واکنش های متفاوت فراوانی به این نوع رفتار او در فضای مجازی به راه افتاد. عده ای بر این باور بودند که وی رفتار های آنجلینا جولی را تقلید می کند!

حاشیه توییتر

توئیتی منتشر کرد که از مردان می‌خواست حق طلاق را به زنانشان ندهند. پارسا در توئیتر نوشت: «یا بنویس حق طلاق میدید به زنهاتون بعد اسم خودتون رو هم گذاشتید مرد ؟ ایموجی هم نزار!» این توییت با واکنش بسیار تندی از سوی کاربران مواجه شد.

علایق و خصوصیات

ریحانه پارسا در اظهار نظری جالب گفته است که در زندگی واقعیش خانه نشین و تنها است و در طول روز فعالیت خاصی را انجام نمی دهد و سعی می کند تا دورش خلوت باشد تا در آرامش باشد.

او همچنین بیان کرده است که بیشتر اوقات خود را به نوشتن می گذراند و در نویسندگی مهارت دارد. او به عکاسی و فعالیت مدلینگ و خواندن کتاب های روانشناسی و طراحی صحنه نیز علاقه بسیار شدیدی دارد.

اینستاگرام ریحانه پارسا + سایر شبکه های اجتماعی و ارتباطی

آیکونعنوانلینک
اینستاگرام [مشاهده]

آثار ریحانه پارسا

فیلم ها
تصویرعنوانسال انتشار
بیوگرافی ریحانه پارسادانلود فیلم خوب بد جلف1395
تصویر ندارد
گشت ارشاد31399
تصویر ندارد
رقصنده1399
تصویر ندارد
کوسه1399
سریال ها
تصویرعنوانسال انتشار
تصویر ندارد
پدر1397