امام جمعه موقت زاهدان: دشمن سفره مردم را میدان جنگ قرار داده است


امام جمعه موقت زاهدان: دشمن سفره مردم را میدان جنگ قرار داده است

زاهدان - ایرنا - امام جمعه موقت زاهدان گفت: دشمن میدان جنگ امروز را سفره مردم قرار داده و با فشارهای اقتصادی و تحریمی سعی در ایجاد ناامیدی در میان مردم را دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی عزیزی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زاهدان اظهار داشت: توجه به روند کسب و کار و زندگی مردم به ویژه مردم سیستان و بلوچستان بسیار مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه خدمتگزاران نظام برای حل مشکلات جامعه تلاش بسیاری می کنند افزود: تامین اقلام و مایحتاج مردم در فروشگاه ها مهم است اما مهم تر از آن ثابت ماندن قیمت اقلام است که نیاز به بازرسی و نظارت مستمر دارد.

امام جمعه موقت زاهدان بیان کرد: مردم بسیار نجیب و خوبی داریم که این اتفاقات را هرگز به پای انقلاب نگذاشته و اگر خطری انقلاب را تهدید کند، همین مردم اولین مدافعان انقلاب خواهند بود.

وی تصریح کرد: مردم ظرفیت های گرانبهایی هستند که باید از آنان کمک گرفت و از نظراتشان استفاده کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عزیزی خاطر نشان کرد: ما در حال جنگ هستیم و تنها با همکاری و تلاش هم می توانیم این آشفتگی ها را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه دنیا این روزها درگیر بیماری به نام کرونا است افزود: همگان شاهد بودند که کشورهایی که ادعای تمدن داشتند چگونه به غارت فروشگاه ها و غیره پرداختند.

امام جمعه موقت زاهدان بیان کرد: این درحالی است که در کشور ایران با وجود تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی مردم نهضت کمک مومنانه، مواسات و همدلی، بسته های غذایی، بخشیدن اجاره منازل و مغازه ها، دادن فرصت به بدهکاران راه انداخته و به یکدیگر کمک کردند.

وی ادامه داد: تنها در کشور ایران بود که جوانان بصیر و انقلابی با حضور در بیمارستان ها و غسالخانه ها با خداوند معامله کرده و به مجاهدت پرداختند و این امر نتیجه تربیت اسلام در ایران و تربیت مادی گرایی در غرب است.

حجت الاسلام و المسلمین عزیزی در ادامه به روز نزول آیه مبارکه مباهله اشاره کرد و افزود: مباهله یک اتفاق نیست بلکه یک مکتب است، مباهله لایه هایی دارد که امروزه در جامعه بسیار نیاز است.

وی با بیان اینکه این حماسه سه درس بزرگ به جامعه اسلامی داد گفت: مباهله یک حماسه است حماسه ای که پیامبر عزیزترین کسان خود را در معرض خطر قرار داد.

امام جمعه موقت زاهدان تصریح کرد: دومین درس این آیه اهمیت، ارزش، عیار و وزن دین اسلام است.

وی اظهار داشت: ضعیف نشان ندادن خود در مقابل دشمن در هنگام مذاکره سومین درسی است که از این آیه دریافت می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج